کتاب”باشگاه های تبعیض آمیز: ژئوپلیتیک سازمان های بین المللی”منتشر شد.نویسنده: کریستینا ال دیویس .

کتاب در باره منطق تبعیض آمیز در قلب چندجانبه گرایی، بحث میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۸.۰۰ دلار / ۳۲.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳ تعدادصفحات: ۴۷۲

درباره کتاب

انتخاب اعضا یکی از عناصر تعیین کننده سازمان اجتماعی است که مقوله هایی را بر این که چه کسی هستیم و چه انجام می دهیم تحمیل می کند. باشگاه‌های تبعیض‌آمیز نشان می‌دهد که چگونه سازمان‌های بین‌المللی مانند باشگاه‌های اجتماعی هستند، باشگاه‌هایی که در آن قوانین نهادی و شیوه‌های غیررسمی دولت‌ها را قادر می‌سازد تا از دوستان خود حمایت کنند و در عین حال رقبا را کنار بگذارند.

باسگاهها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در جایی که نژاد یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی ممکن است مبنایی برای تبعیض توسط باشگاه‌های اجتماعی باشد، همسویی ژئوپلیتیکی تعیین می‌کند که چه کسی برای وضع قوانین حاکمیت جهانی وارد اتاق می‌شود. کریستینا دیویس داده های زیادی را در مورد شرایط عضویت برای بیش از سیصد سازمان گرد هم می آورد تا شیوع انتخاب به سبک باشگاهی را در صحنه جهانی آشکار کند. دولت‌ها به سازمان‌ها می‌پیوندند تا ارتباط خود را با گروه خاصی از دولت‌ها – اغلب متحدانشان – و برای منافع حاصل از هماهنگی سیاست‌ها، عمیق‌تر کنند.

حتی سازمان هایی که ادعا می کنند جهانی هستند، موضوعات محدودی را هدف قرار می دهند یا مناطق جغرافیایی را پوشش می دهند، از معیارهای پذیرش به سبک باشگاه استفاده می کنند. دیویس نشان می دهد که وقتی نوبت به مهم ترین تصمیم همکاری می رسد – چه کسی متعلق به باشگاه است و چه کسی نیست – همسویی ژئوپلیتیک می تواند بیشتر از شایستگی ها یا سیاست های اعضای بالقوه مهم باشد. با مطالعات موردی روشنگر از ژاپن قرن نوزدهم تا فلسطین و تایوان معاصر، باشگاه‌های تبعیض‌گرا روشن می‌کنند که چگونه برای سازمان‌های جهانی و منطقه‌ای مانند WTO و اتحادیه اروپا، پیوندهای اتحاد و مواضع مشترک سیاست خارجی اساس همکاری را تشکیل می‌دهند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *