آژنگ نیوز”:اروپا مدت‌ها قبل از اینکه جغرافی‌دانان بحث کنند که آیا هفت قاره وجود دارد یا شش قاره به‌عنوان یک ساختار مفهومی وجود داشت (در مدل قدیمی اروپا و آسیا را یک قاره واحد می‌دانستد). یونانیان باستان جهان را به سه بخش عمده تقسیم کردند: اروپا، آسیا و لیبی که آخرین آنها به بخش شمالی شناخته شده آفریقا اشاره داشت.

این تقسیم‌بندی‌هایی بود که بطلمیوس در قرن دوم پس از میلاد هنگام ترسیم نقشه جهان در راهنمای جغرافیا (Geōgraphikē hyphēgēsis) استفاده کرد. بنابراین مفهوم اروپا بسیار قدیمی است، اما این نام از کجا آمده است؟ تعدادی نظریه وجود دارد. با اتخاذ رویکرد زبانی، برخی از محققان معتقدند که نام اروپا در اصل توصیفی است.

کسانی که برای تجزیه ریشه های زبان یونانی باستان به آن نگاه می کنند، eurys به معنای “وسیع” و ops به معنای “صورت” یا “چشم” را ترکیب می کنند تا به “نگاه گسترده” به عنوان توصیف مناسبی از خط ساحلی گسترده اروپا برسند. از دیدگاه یونانیان کشتیران دریایی، آنها معتقدبودند که این عبارت به معنای “سرزمین اصلی” است.

اروپا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسافران ماجراجویی که به سرزمین‌های شمالی نزدیک‌تر شدند، وجود سیستم‌های کوهستانی و حوضه‌های رودخانه‌ای را گزارش کردند که بسیار بزرگ‌تر از مناطق مدیترانه بود، همراه با آب‌وهوای بسیار متفاوت با آنچه یونانی‌ها تجربه می‌کردند،

بدون در نظر گرفتن جنگل‌های باستانی وسیع و گسترده. استپ ها محققان دیگر استدلال کرده اند که ریشه نام اروپا را باید در زبان اکدی سامی یافت که در بین النهرین باستان صحبت می شد. آنها به کلمه اکدی erebu به معنای “غروب آفتاب” اشاره می کنند و استدلال می کنند که از دیدگاه بین النهرین، خورشید غروب در غرب در اروپا نازل شده است.

به عنوان نتیجه، آنها به کلمه اکدی برای طلوع خورشید، asu استناد می کنند که معتقدند نام آسیا از آن گرفته شده است. از زمین صفر بین النهرین، خورشید در حال طلوع شرقی از آسیا بالا رفته است.

یک نظریه رقیب، نام اروپا را در اسطوره‌شناسی، به‌ویژه در نسخه‌های بسیاری از داستان‌های مربوط به الهه اروپا، که قدمت برخی از آن‌ها به هزاره‌ها پیش بازمی‌گردد، نشان می‌دهد. یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌ها، اروپا را به عنوان یکی از ۳۰۰۰ خدایان دریایی اقیانوس‌ها،که ردیف پایین‌تری را در سلسله مراتب اساطیر یونان اشغال می‌کردند، معرفی می‌کند. اروپا یکی از تنها ۴۱ مورد از این خدایان کوچک بود که شایسته نامگذاری بودند. نسخه‌های دیگر اروپا را با دیمتر، الهه زمین و کشاورزی پیوند می‌دهند. اگرچه مشخص نیست که کدام نام اولین بار آمده است، فرض بر این است که اروپا یک نام محلی پیش از یونانی برای یک الهه زمین بوده است، در حالی که Demeter یک نام یونانی یا یونانی شده برای یک خدای منطقه ای تر است. در مشهورترین نسخه اسطوره اروپا ،دختر فینیکس یا آگنور، پادشاه فنیقیه – توسط زئوس ربوده شد که خود را به شکل یک گاو سفید درآورده بود. زئوس او را از فنیقیه به کرت برد و در آنجا سه پسر برای او به دنیا آورد: مینوس، رادامانتیس و سارپدون. در هر حال هیچ کس به طور قطع نمی داند منشاء نام اروپا چیست، اما مطمئناً ماندگار شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *