آژنگ نیوز”:در چنین روزی اولین پارکومتر جهان در شهر اوکلاهاما، در سال ۱۹۳۶ میلادی نصب شد. این دستگاه که به دنبال کاهش تراکم ترافیک و پارک خودروبود، توسط کارل.سی مگی، طراحی شد.اتومبیلها که زمانی روش حمل و نقل ثروتمندان بود، استفاده از آن برای توده‌ها امری غیرقابل انکار شده بود.

پارکومتر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین خیابان‌هایی که برای اسب‌ها و کالسکه‌ها در نظر گرفته شده بود، اکنون باید صدها خودرو را هر روز به محل کار منتقل کنند. بعدنیز البته بحث پارکینگ هم مطرح شد.

در دهه ۱۹۲۰، صاحبان مغازه های مرکز شهر شروع به شکایت جدی از ماشین های پارک شده توسط کارگران در طول روز کرده بودند. بدون زیرساخت های مناسب، خریداران جایی برای توقف نداشتند. در نتیجه، کسب و کار به سرعت در حال سقوط بود. این مشکل در شهرهای سراسر آمریکا بود. اما هیچ مکانی به اندازه اوکلاهاما سیتی از این اقدام مبتکرانه بهره نبرد.

پارکو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین پارکومتردر گوشه جنوب شرقی خیابان فرست و خیابان رابینسون نصب شد.تولید صنعتی آن نیز در سال ۱۹۳۶ شروع شد و تا اواسط دهه ۱۹۸۰ گسترش یافت.پارکومتر اختراعی بود که به زودی در شهرهای سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت. در اوایل دهه ۱۹۴۰، بیش از ۱۴۰هزار پارکومتر در سراسر ایالات متحده نصب گردید

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *