آژنگ نیوز”:هری هودینی شعبده بازپسر خاخامی بود که از مجارستان به ایالات متحده مهاجرت کرد و در اپلتون، ویسکانسین ساکن شد. او در سنین پایین به یک بند باز ماهر در سیرک ها تبدیل شد و پس از اقامت در شهر نیویورک در سال ۱۸۸۲ ،با موفقیت در نمایش های وودویل تعداد زیادی عملیات اجرا کرد. در سال ۱۸۹۴ با ویلهلمینا رهنر ازدواج کرد که پس از آن به عنوان بئاتریس هودینی به عنوان دستیار صحنه به شوهرش کمک میکرد.

از حدود سال ۱۹۰۰هودینی به خاطر شاهکارهای متهورانه خود در بیرون آمدن از غل و زنجیر، طناب و دستبند و از ظروف مختلف قفل شده از قوطی های شیر گرفته تا تابوت تا سلول های زندان، شهرت بین المللی به دست آورد. در یک عملیات شعبده بازی او را با زنجیر بستند و در جعبه ای قرار دادند که قفل شده و، طناب پیچ شده بود و وزن زیادی داشت. جعبه از یک قایق در زیر آب غوطه ور شد. او پس از رهایی خود در زیر آب به آن بازگشت. در یک نمایشگاه دیگر در فضای باز، او به در(۲۳ متر) بالاتر از سطح زمین آویزان شد، سرش رو به پایین بود.او دراین حالت نیز و خود را از یک جلیقه آزاد کرد.

هودینی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این عملیات شعبده بازی معمولاً توسط هزاران نفر تماشا می شد. توانایی‌های فرار عجیب هودینی تا حدی به قدرت بدنی و چابکی و تا حدودی به مهارت خارق‌العاده‌اش در دستکاری قفل‌ها بستگی داشت. او مهارت های خود را در بسیاری از فیلم های سینمایی از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۳ به نمایش گذاشت.

هودینی در سال‌های آخر عمرش علیه ذهن‌خوان‌ها، رسانه‌ها و دیگرانی که ادعای قدرت‌های ماوراء طبیعی داشتند، مبارزه کرد. او استدلال می کرد که آنها شارلاتان هایی هستند که تمام تأثیرات خود را از راه های طبیعی و ترفندهای مختلف تولید می کنند. او در این باره کتابهای معجزه‌گران و روش‌هایشان (۱۹۲۰) و جادوگری در میان ارواح (۱۹۲۴) را نوشت.هودینی نام هنری خود را از نام جادوگر فرانسوی ژان اوژن روبرت هودین گرفته است، او بر اثر پریتونیت که ناشی از جراحت معده بود در اکتبر سال ۱۹۲۳ میلادی درگذشت.

گزارش از :حسن محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *