آژنگ نیوز”:تفاوت بین بریتانیای کبیر و بریتانیا چیست؟ نام بریتانیای کبیر و بریتانیا اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود. با این حال، آنها در واقع مترادف نیستند. دلیل این دو نام و تفاوت بین آنها به تاریخ گسترده جزایر بریتانیا مربوط می شود. جزایر بریتانیا مجموعه ای از جزایر در سواحل شمال غربی اروپا هستند.

بزرگترین این جزایر بریتانیا و ایرلند هستند. (کوچکترها شامل جزیره وایت است.) در قرون وسطی، نام بریتانیا به بخش کوچکی از فرانسه که اکنون به نام بریتانی شناخته می شود نیز اطلاق می شد. در نتیجه، بریتانیای کبیر برای اشاره خاص به جزیره مورد استفاده قرار گرفت.

بریتانیا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، این نام تا سال ۱۷۰۷، زمانی که پادشاهی های رقیب جزیره، انگلستان و اسکاتلند به عنوان پادشاهی بریتانیای کبیر متحد شدند، اهمیت رسمی نداشت. در این میان، ایرلند عملاً از قرن دوازدهم مستعمره انگلیس بود و پس از ظهور بریتانیای کبیر، تحت تأثیر تاج و تخت بریتانیا باقی ماند. در سال ۱۸۰۱ رسماً به عنوان یک واحد سیاسی به بریتانیای کبیر ملحق شد که به عنوان پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند یا به اختصار بریتانیا شناخته شد.

با این حال، اتحادیه تنها تا سال ۱۹۲۲ دوام آورد، زمانی که ایرلند (به استثنای شش شهرستان در شمال) جدا شد. ایرلند به زودی به یک جمهوری مستقل تبدیل شد و شریک سابق آن نام رسمی پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی را به خود گرفت.

بنابراین، بریتانیای کبیر یک اصطلاح جغرافیایی است که به جزیره ای که به سادگی به عنوان بریتانیا نیز شناخته می شود، اشاره دارد. همچنین یک اصطلاح سیاسی برای بخشی از بریتانیا است که از انگلستان، اسکاتلند و ولز تشکیل شده است (از جمله جزایر دورافتاده ای که آنها اداره می کنند، مانند جزیره وایت). از سوی دیگر، بریتانیا یک اصطلاح کاملا سیاسی است:یعنی این کشور مستقلی است که تمام بریتانیای کبیر و منطقه ای را که اکنون ایرلند شمالی نامیده می شود، در بر می گیرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *