آژنگ نیوز: در دهه ۱۹۷۰، اَشکال هندسی عجیبی یک شبه در برخی از مزارع گندم روستایی انگلستان ظاهر شد. طرح‌ها در ابتدا دایره‌های ساده بودند و به نام «دایره‌های کشت» شناخته می شدند، اما با گذشت دهه‌های ۷۰ و ۸۰، الگوها دقیق‌تر و دقیق‌تر شدند. این وقایع غیرقابل توضیح باعث شد که بسیاری گمان کنند که یک پدیده جدید، مرموز و فوق طبیعی در حال وقوع است. با این حال، به نظر می رسد که پدیده دایره محصول ممکن است بسیار قدیمی تر از دهه ۱۹۷۰ بوده باشد. بیایید به داستان شیطان درو نگاهی بیندازیم،که شاید اولین اشاره شناخته شده در خصوص بوجود آمدن یک دایره محصول باشد.

پیشینه تاریخ مکتوب شیطان درو انگلستان مربوط به سال ۱۶۷۸ است و از حادثه ای در هرتفوردشایر می گوید. طبق داستان، یک کشاورز ثروتمند از همسایه فقیر خود خواست تا برای مقداری پول نقد، مزرعه جو دوسر خود را به او بفروشد. کشاورز فقیر ابتدا موافقت کرد، اما دو مرد نتوانستند بر سر قیمت به توافق برسند. هنگامی که راه خود رابعد از یک مشاجره از هم جدا کردند، کشاورز فقیر متوجه شد که اگر کشاورز ثروتمند را ناراحت کند، برای کارهای آینده او رااستخدام نخواهد کرد.بنابراین به دنبال کشاورز ثروتمند دوید و تغییر عقیده خود را توضیح داد. اما کشاورز ثروتمند که ناراحت بود پاسخ داد که “شیطان باید جو دوسر او را بتراشد” قبل از اینکه اجازه دهد کشاورز فقیر دوباره برای او کار کند.

اشکال عجیب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

راز یک شبه

صبح روز بعد، در کمال تعجب کشاورز ثروتمند، مشاهده کرد که بخشی از مزرعه جوی دو سر او را درو شده بود. دایره های منظمی به مساحت یک و نیم هکتار در مزرعه او بریده شده بود. این گزارش در ادامه توضیح می دهد که کار باید توسط خود شیطان انجام شده باشد زیرا این کار بسیار دقیق انجام بود. گزارش شرح می داد که چگونه هر نی با چنان دقتی روی زمین گذاشته شده بود که انجام این شاهکار برای یک انسان غیرممکن بود، به ویژه در بازه زمانی کوتاه یعنی  فقط یک شب و و در تاریکی مطلق شب هنگام.

ثبت حادثه  دریک حکاکی چوبی

گزارش های خبری شیطان درو شامل حکاکی روی چوب از این حادثه بود. حکاکی شیطان جزییات این واقعه را نشان می‌دهد که حاوی شیطان سیاه‌پوش است و شیطان در حالی که داس در دست دارد وشاخ‌ها و دم علامت تجاری‌اش را نیز به تن دارد، مشغول کار در مزرعه است. تصویر یک الگوی دایره‌ای را نشان می‌دهد که در مزرعه بریده شده و ساقه‌های گندم به‌خوبی چیده شده‌اند.

شباهت به حلقه های کشت مدرن

برای دیدن شباهت‌های بین شیطان درو و پدیده دایره محصول که در سراسر انگلستان و جاهای دیگر در دهه ۱۹۷۰ رخ داد، تخیل زیادی لازم نیست. این حادثه در مزرعه گندم یا غلات دیگر رخ می دهد که کاملاً رشد کرده و تقریباً آماده برداشت است. این رویداد  به این معنی است که بیشتر حوادث دایره محصول در اواخر تابستان ودر ماه اوت اتفاق میافتد. الگوها تقریبا همیشه دایره ای هستند، و ساقه گیاهان با درجه بالایی از دقت خم شده اند. دایره ها نیز به طور ناگهانی در طول شب ظاهر می شوند.

مردم سال ۱۶۷۸ هرتفوردشایر به سرعت این توضیح را پذیرفتند که شیطان حلقه‌های مزرعه عجیب و غریب را ایجاد کرده است، اما برای مردم دهه ۱۹۷۰ و پس از آن، ثابت شده است که این راه حل غیرممکن است. مردم مدرن به جای اینکه فوراً انگشت خود را به سمت شیطان بگیرند، انگشتان خود را به سمت آسمان نشانه رفتند. بسیاری از آنها معتقد بودند که دایره های کشتزار کار بیگانگان فرازمینی است و این یک وسیله ارتباطی پیچیده است. با این حال، دیگران به فریبکارانی اشاره کردند که به این شوخی‌ها ادامه می‌دهند. گروه دیگری از مردم به دنبال توضیحاتِ طبیعی بودند، مانند عفونت قارچی یا بادهای چرخشی. اگرچه برخی از حلقه های محصول را می توان به شوخی ها نسبت داد، برخی از آنها گیج کننده تر هستند و به راحتی توضیح داده نمی شوند. آیا ممکن است پس از سه قرن، شیطان دوباره مراقبت از مزرعه را بر عهده بگیرد؟

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *