“آژنگ نیوز”: این تصویر یک ولگرد و یا گدا نیست ، بلکه تصویر غول ادبیات و متفکر روسیه و جهان ، “لئون تولستوی” است.

تولستوی بیشتر برای دو اثر طولانی خود، جنگ و صلح (۱۸۶۵-۱۸۶۹) و آنا کارنینا (۱۸۷۵-۱۸۷۷) شناخته می شود، که معمولاً به عنوان یکی از بهترین رمان های نوشته شده در نظر گرفته می شوند. به نظر می رسد که جنگ و صلح به طور خاص عملاً این شکل را برای بسیاری از خوانندگان و منتقدان تعریف می کند.

در میان آثار کوتاه تر تولستوی، مرگ ایوان ایلیچ (۱۸۸۶) معمولاً در زمره بهترین نمونه های رمان قرار می گیرد. تولستوی به ویژه در سه دهه آخر عمر خود به عنوان یک معلم اخلاقی و مذهبی شهرت جهانی پیدا کرد. دکترین عدم مقاومت او در برابر شر تأثیر مهمی بر گاندی داشت. گرچه عقاید مذهبی تولستوی دیگر آن گونه که قبلاً برایش احترام قائل بودند را ندارد، اما علاقه به زندگی و شخصیت او در طول سالها افزایش یافته است.

تولستوی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تولستوی که فرزند اشراف برجسته بود، در املاک خانوادگی در حدود ۲۱۰ کیلومتری جنوب مسکو به دنیا آمد، جایی که قرار بود بخش بهتری از زندگی خود را بگذراند و مهمترین آثارش را بنویسد. مادرش، ماریا نیکولایونا، خواهرزاده پرنسس ولکونسکایا، قبل از دو سالگی درگذشت و پدرش نیکولای ایلیچ، گراف (کنت) تولستوی، در سال ۱۸۳۷ از او پیروی کرد. مادربزرگش ۱۱ ماه بعد درگذشت و سپس سرپرست بعدی او، عمه‌اش. الکساندرا، در سال ۱۸۴۱دارفانی را وداع گفت. سپس تولستوی و چهار خواهر و برادرش به عمه دیگری در کازان، در غرب روسیه منتقل شدند. تولستوی پسر عموی خود را که در یاسنایا پولیانا زندگی می کرد، تاتیانا الکساندرونا یرگولسکایا (به قول خودش «خاله توینت») را به عنوان بزرگترین تأثیر در دوران کودکی خود به یاد آورد و بعدها، در جوانی، تولستوی برخی از تأثیرگذارترین نامه های خود را نوشت.

او دارای ثروت هنگفت و زمین‌های گسترده‌ای بود که همه را به بینوایان بخشید و درویشانه زندگی کرد.

او می‌گفت : با من از دین صحبت نکنید ، بلکه بگذارید دین را در کردار شما ببینم. همچنین تاکید داشت که دینداری‌ تان را به خدا نشان دهید ، نه این‌که به رخ یکدیگر بکشید…

دو جنگجوی قدرتمند صبر و زمان هستند.

کسی که اعتقاد دارد دیگران باید مشکلاتش را حل کنند! همانند کسـی است که برای گذر از رودخانه منتظر است تا آب آن خشک شود.

“همه به تغییر جهان فکر می کنند، اما هیچکس به تغییر خود فکر نمی کند.”
“اگر به دنبال کمال باشید، هرگز راضی نخواهید شد.”
شگفت آور است که چقدر این توهم کامل است که زیبایی، خوبی است.
ما فقط می توانیم بدانیم که هیچ چیز نمی دانیم. …
«به نام خدا یک لحظه بایست، دست از کار بکش، به اطرافت نگاه کن

برخی تولستوی را تجسم طبیعت و سرزندگی خالص می‌دانستند، برخی دیگر او را تجسم وجدان جهانیان می‌دانستند، اما تقریباً برای همه کسانی که او را می‌شناختند یا آثارش را می‌خواندند، یکی از بزرگترین نویسندگانی بود که تا به حال زندگی می‌کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *