“آژنگ نیوز”:کتاب”افسانه های فسیلی اولین آمریکایی ها”منتشر شد.

نویسنده:آدرین شهردار

شومیز

قیمت:

۱۹.۹۵ دلار / ۱۶.۹۹ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۱۱ آوریل ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۶ ژوئن ۲۰۲۳

صفحات:۴۸۸

افسانه های قسیلی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

درسرزمین‌های به شدت سرخ و سوخته شد و نهر جهنمی مونتانا،تا قبرستان وسیع دایناسورهای کرتاسه که ۶۸ میلیون سال پیش می‌زیستند. همچنین آن تپه‌هایی، که خیلی بعد، محل زندگی حیوانات متعدد از جمله، کلاغ‌ها و بلک‌فیت‌ها بودند.از اولین افرادی که با فسیل‌های دایناسورها مواجه شدند،بومیان آمریکا بودند که باید پرسید آنها از این اسکلت های سنگی چه ساختند و چگونه دندان ها و چنگال های حیوانات غول پیکری را که هیچ کس زنده ندیده بود توضیح دادند؟ آیا آنها در مورد مرگ آنها گمانه زنی کردند؟ آیا آنها فسیل جمع آوری کردند؟

این کتاب  از شرق با هیولاهای عصر یخبندان آغاز می شود و در غرب، جایی که دایناسورها زندگی می کردند و می مردند، خاتمه می یابد. این کتاب با مصور غنی و زیبا به بررسی اکتشافات استخوان های عظیم و استفاده از فسیل ها برای پزشکی، شکار جادو و طلسم می پردازد. خیلی قبل از کلمب، بومیان آمریکا بقایای سنگ شده مرموز موجودات منقرض شده را مشاهده کردند و به دنبال درک وتبدیل آنها به سنگ بودند. در داستان‌های خلقت ادراکی، آن‌ها بقایای ماموت‌ها، دایناسورها، پتروسورها و موجودات دریایی منقرض شده را به‌عنوان خرس‌های هیولا، مارمولک‌های غول‌پیکر، پرندگان تندر و هیولاهای آبی تجسم کردند. بینش برخی از آنها آنقدر پیچیده است که نظریه های علمی مدرن را پیش بینی می کنند،نظریاتی که  در طول قرن ها در تاریخ شفاهی منتقل شده است.

آدرین مایور با تکیه بر منابع تاریخی، باستان شناسی، روایت های سنتی و مصاحبه های شخصی گسترده، ما را از داستان های فسیلی آزتک ها و اینکاها به سنت های ایروکوئی ها، ناواه ها، آپاچی ها، شاین ها و پاونی ها ،آگاه میکند. افسانه های فسیلی اولین آمریکایی ها نشان دهنده یک گام بزرگ به جلو در زمینه درک ما از چگونگی درک انسان از فسیل ها قبل از توسعه نظریه تکامل است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *