“آژنگ نیوز”:کینتسوگی در ژاپن تقریباً به عنوان “پیوستن با طلا” ترجمه می شود (کین “طلا” و تسوگی “پیوستن” است). این یک تکنیک تعمیر ژاپنی با قدمت چند صد ساله است که در آن از اوروشی (لاک ژاپنی) که با پودر طلا پودر شده برای بازسازی ظروف شکسته سرامیکی و چینی استفاده می شود. کینتسوگی به جای پوشاندن شکستگی ها، آنها را با طلا برجسته می کند تا داستان یک شی را بیان کند. اقلامی که با استفاده از تکنیک کینتسوگی بازسازی شده‌اند، اغلب حتی با ارزش‌تر از قبل در نظر گرفته می‌شوند.

روش های مختلفی برای بازسازی سرامیک و چینی با استفاده از اوروشی وجود دارد: به عنوان مثال، پودر نقره را می توان به عنوان پوشش (gintsugi) به جای طلا استفاده کرد. تعمیر را می توان تنها با استفاده از urushi بدون پودر فلز (urushitsugi) تکمیل کرد. و قطعات گم شده را می توان با قطعات سرامیک های مختلف (yobitsugi) یا حتی قطعات چوب (mokuhen) جایگزین کرد.

کینستوگی1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فلسفه پشت کینتسوگی به ما می آموزد که چگونه باید زندگی را از دریچه ای متفاوت ببینیم – لنزی که در آن چیزهای شکسته بی فایده تلقی نمی شوند بلکه چیزی زیبا هستند زیرا با وجود تغییر شرایط هنوز زیبایی درون آن وجود دارد. اگر می‌خواهیم پس از تجربه سختی، کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیریم، به همین نوع تفکر نیاز داریم.

فلسفه پشت کینتسوگی را می توان در بسیاری از جنبه های زندگی به کار برد، اما این فرآیندی است که برای کسانی که ضربه روحی یا فقدانی را تجربه کرده اند، معنای خاصی دارد. اغلب از آن به عنوان “سخاوت و لطف” یاد می شود.

سامورایی‌ها آن را تمرین می‌کردند تا زمانی که شمشیرهای خود را شکستند، سپس آنها را با طلا ترمیم کردند تا نشان دهند که جنگجو از شکست خوردن در نبرد خجالت نمی‌کشید. کسانی که این فلسفه را می پذیرند با استرس کمتری نیز مواجه می شوند زیرا آموخته اند که چگونه خود را تطبیق دهند و زمانی که همه چیز اینطور نیست تغییر کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *