آژنگ نیوز: دختری با ذهن آشفته یکی از نمادهای تاریخی مربوط به دوران جنگ دوم جهانی است.از این دختر، که در یک اردوگاه کار اجباری بزرگ شده بود، در حالی که در محل اقامت کودکان آشفته واقع ورشو،کشور  لهستان در سال ۱۹۴۸میلادی زندگی می‌کرد، خواسته شد تا تصویر یک “خانه” را نقاشی کند.

این تصویر از این دختر جوان به نام ترسکا که به جای خانه یک مارپیچ بی پایان را روی تخته گچی می کشد.این یکی از نمادین ترین عکس های جنگ جهانی دوم است و نشان می دهد که چگونه کودکان اروپا انفجارها، درگیری ها و مرگ میلیون ها نفر را تبدیل به یک مشکل درونی کردند.

دختر بچه 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ترسکا در سال ۱۹۴۸ زمانی که دیوید “چیم” سیمور توسط یونیسف برای عکاسی از گروهی از کودکان از اروپا که در اثر جنگ بی خانمان، زخمی و آسیب دیده بودند، فرستاده شد، عکاسی شد.

همانطور که چیم در شرح داستان خود می گوید، سیمور این عکس از ترسکا را در مدرسه ای برای “کودکان عقب مانده و ناراحت از نظر روانی” گرفت. این دختر جوان بقیه عمر خود را در یک موسسه گذراند، او تا سال ۱۹۷۸ در آسایشگاه روانی Tworkiبستری بود. نهایتا پس از خفگی تصادفی به دلیل آنکه یک تکه غذا که از یک بیمار دیگر دزدیده بود،را خورد؛ درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *