“آژنگ نیوز”: مخترع عروسک باربی روث هندلر ،عروسک باربی نمادین را در سال ۱۹۵۹ساخت (این عروسک به نام باربارا دختر هندلر نامگذاری شد). باربی در نمایشگاه اسباب بازی آمریکا در شهر نیویورک به دنیا معرفی شد. عروسک کن به نام پسر هندلر نامگذاری شد و دو سال پس از اولین باربی معرفی شد. Handler یکی از بنیانگذاران Mattel بود، شرکتی که انواع اسباب بازی های محبوب را تولید می کند.

اوایل زندگی

هندلر با نام روث ماریانا موسکو در ۴ نوامبر ۱۹۱۶ در دنور، کلرادو به دنیا آمد. والدین او جیکوب و آیدا موسکو بودند. او در سال ۱۹۳۸ با الیوت هندلر، دوست پسر دبیرستانی اش ازدواج کرد.

تاسیس کارگاه

الیوت با هارولد «مت» متسون، در سال ۱۹۴۵ دریک کارگاه گاراژی ایجاد کرد. نام تجاری آنها «متل» ترکیبی از حروف نام خانوادگی و کوچک آنها بود. ماتسون به زودی سهم خود را از شرکت فروخت، بنابراین هندلرها، روث و الیوت، کنترل کامل را در دست گرفتند. اولین محصولات ماتل قاب عکس بود. با این حال، الیوت در نهایت شروع به ساخت مبلمان خانه عروسکی از تکه های قاب عکس کرد. این موفقیت به حدی بود که ماتل به ساختن چیزی جز اسباب‌بازی روی آورد. اولین فروشنده بزرگ ماتل “Uke-a-doodle” بود، یک اسباب بازی یوکلل. این اولین در خط اسباب بازی های موسیقی بود.

در سال ۱۹۴۸، شرکت Mattel به طور رسمی در کالیفرنیا تأسیس شد. در سال ۱۹۵۵، این شرکت با به دست آوردن حقوق تولید محصولات محبوب «باشگاه میکی ماوس»، بازاریابی اسباب بازی را برای همیشه تغییر داد. ترویج بازاریابی متقابل برای شرکت‌های اسباب‌بازی آینده به یک روش معمول تبدیل شد.

تولد مادر باربی

در سال ۱۹۵۹، روث هندلر عروسک باربی را ساخت. هندلر بعداً از خود به عنوان “مادر باربی” یاد کرد. هندلر دخترش باربارا و دوستانش را در حال بازی با عروسک های کاغذی تماشا میکرد. بچه‌ها از آن‌ها برای بازی ساختگی استفاده می‌کردند، نقش‌هایی را به‌عنوان دانش‌آموزان کالج، تشویق‌کننده‌ها، و بزرگسالانی با شغل تصور می‌کردند. هندلر آرزو داشت عروسکی اختراع کند که نحوه بازی دختران جوان با عروسک هایشان را بهتر تسهیل کند.

هندلر و ماتل باربی، مدل مد نوجوان را در نمایشگاه سالانه اسباب بازی در نیویورک در ۹ مارس ۱۹۵۹ به خریداران شکاک معرفی کردند.

باربی1 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما منبع الهام اوچه بود؟ هندلر در یک سفر خانوادگی به سوئیس، عروسک بیلد لیلی ساخت آلمان را در یک مغازه سوئیسی دید و یکی خرید. عروسک Bild Lilli یک کالای کلکسیونی بود و برای فروش به کودکان در نظر گرفته نشده بود. با این حال، هندلر از آن به عنوان مبنایی برای طراحی خود برای باربی استفاده کرد. بعدا اولین پسر عروسک باربی، عروسک کن، دو سال بعد از باربی در سال ۱۹۶۱ به بازار عرضه شد.

داستان باربی

هندلر یک داستان شخصی برای اولین عروسک باربی خلق کرد. او باربی میلیسنت رابرتز نام داشت و اهل ویلوز، ویسکانسین بود. باربی یک مدل مد نوجوان بود. با این حال، اکنون این عروسک در بسیاری از نسخه های مرتبط با بیش از ۱۲۵ شغل مختلف از جمله رئیس جمهور ایالات متحده ساخته شده است.

نشخه های اولیه باربی یا سبزه یا بلوند بود و در سال ۱۹۶۱ تولید باربی مو قرمز نیز رایج شد. در سال ۱۹۸۰، اولین باربی آفریقایی-آمریکایی و باربی اسپانیایی تبار معرفی شدند.

اولین فروش

اولین باربی به قیمت ۳ دلار فروخته شد. لباس های اضافی باربی نیز بین 1 تا 5 دلار فروخته میشد. در سال 1959، سالی که باربی منتشر شد، ۳۰۰هزار عروسک باربی فروخته شد. امروزه، یک عروسک باربی در شرایط خاص می تواند تا ۲۷هزاردلار به فروش برسد. تا به امروز، بیش از ۷۰طراح مد با استفاده از بیش از ۱۰۵ میلیون یارد پارچه برای لباس ساخته اند.

در سال ۱۹۶۵، باربی پاها و چشم‌های قابل خم شدن داشت که باز و بسته می‌شد. در سال ۱۹۶۷، یک باربی Twist ‘N Turn منتشر شد که دارای بدنه متحرکی بود که در ناحیه کمر پیچ خورده بود.

پرفروش ترین عروسک باربی در تمام دوران، عروسک Totally Hair در سال ۱۹۹۲ بود که از بالای سر تا انگشتان پا مو داشت.

هندلر در دهه ۸۰ خود به سرطان روده بزرگ مبتلا شد. او در ۲۷ آوریل ۲۰۰۲ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *