“آژنگ نیوز”:کتاب “نجات سقراط: چگونه کتاب های بزرگ زندگی من را تغییر دادند و چرا برای نسل جدید اهمیت دارند”منتشر شد.

نویسنده:روزولت مونتاس

در این کتاب یک فرد آکادمیک متولد دومینیکن داستان چگونگی نقش کتاب‌های بزرگ در دگرگونی زندگیش را بیان می‌کند – و نیز  توضیح میدهد  که چرا آن کتابها  قدرت صحبت کردن با افراد مختلف را برای او به همراه آورده اند.

جلد گالینگورو شومیز

قیمت:

۱۷.۹۵ دلار / ۱۴.۹۹ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۲۱ مارس ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۱۶ مه ۲۰۲۳

صفحات:

۲۴۸

ارزش آموزش لیبرال چیست؟ این رویکرد به آموزش که به طور سنتی با تعامل دقیق با کلاسیک‌های تفکر و ادبیات غربی مشخص می‌شود، در دانشگاه‌های آمریکا منقرض شده است و با الزامات توزیع انعطاف‌پذیر و تخصص‌های دانشگاهی محدودتر جایگزین شده است.

بسیاری از دانشگاهیان به ایده یک قانون غربی به عنوان شوونیستی حمله می کنند، در حالی که عموم مردم به طور فزاینده ای در مورد ارزش علوم انسانی تردید دارند.

نجات سقراط - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روزولت مونتاس، آکادمیک آمریکایی متولد دومینیکن، در «نجات سقراط» داستان چگونگی نقش تحصیلات لیبرال در دگرگونی زندگی اش را بیان می‌کند و گزارشی دقیق از ارتباط کتاب‌های بزرگ امروزی، به‌ویژه برای اعضای جوامع به حاشیه رانده شده تاریخی ارائه می‌دهد.

مونتاس در دوازده سالگی از جمهوری دومینیکن به کوئینز نیویورک مهاجرت کرد و در دوره کارشناسی در برنامه درسی اصلی دانشگاه کلمبیا که یکی از آخرین برنامه های باقی مانده کتاب های عالی آمریکا بود، با کلاسیک های غربی مواجه شد.

این تجربه زندگی او را تغییر داد و شغل او را تعیین کرد – او به اخذ مدرک دکترا در زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی ادامه داد، به عنوان مدیر مرکز برنامه درسی اصلی کلمبیا خدمت کرد و یک برنامه کتاب عالی را برای دانش‌آموزان دبیرستانی کم درآمدی که آرزوهای بسیار داشتند شروع کرد. تا آنها  در خانواده خود اولین نفری باشند که به کالج می روند.

«نجات سقراط» با در هم تنیدن خاطرات و تأملات ادبی، چگونگی تأثیر عمیق چهار نویسنده – افلاطون، آگوستین، فروید و گاندی – را بر زندگی مونتاس شرح می دهد.

با انجام این کار، این کتاب نشان می دهد که تجربه یک آموزش لیبرال چگونه است – و اینکه چرا هنوز هم می تواند کتابها و چهره های برجسته ؛زندگی ها را بازسازی کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *