آژنگ نیوز: زن چهره نقره ای قربانی تجویز اشتباه پزشکی با تلاشهای مداوم خود توانست از ابتلا مردم دیگر به بیماری آرژریا جلوگیری کند.

زمانی که رزماری جیکوبز نوجوان بود، زندگی او به دلیل اشتباه یک پزشک به شدت تغییر کرد. او قطره بینی حاوی نقره را برای عفونت مکرر سینوسی تجویز کرد. نقره پوست او را برای همیشه به خاکستری-نقره ای تبدیل کرد ؛یک وضعیت پزشکی که به نام آرژیریا شناخته می شود.

اگر پزشک رزماری به جای تبلیغات شرکت‌های دارویی، از مجلات پزشکی اطلاعات می‌گرفت، هرگز دارویی حاوی نقره را تجویز نمی‌کرد. او هشدارهای مربوط به خطرات مصرف داخلی فلز را می خواند. او می‌دانست که می‌تواند منجر به یک بیماری غیرقابل درمان به نام آرژیری شود که در آن نقره به بافت عمیق داخل پوست متصل می‌شود و برای همیشه آن را تغییر رنگ می‌دهد.

زن نقره ای - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری از افراد آرژیری گوشه نشین می شوند، اما رزماری تصمیم گرفت که اجازه ندهد واکنش دیگران او را از زندگی ای که می خواست داشته باشد باز دارد. او معلم مونته سوری(یک شیوه آموزش کودکان) شد، چندین زبان آموخت و در چندین کشور مختلف تحصیل کرد و کار کرد.

او تصمیم گرفت که اگر دیگران از ظاهر او ناراحت شدند، یک گزینه دارند. آنها می توانند به دور نگاه کنند. وقتی غریبه‌ها اسم او را در خیابان صدا می‌کردند، او سرشان فریاد می‌زد.

اما در سال ۱۹۹۵، رزماری متوجه شد که نقره به طور قانونی در سراسر جهان به عنوان یک “مکمل غذایی” فروخته می شود و با ادعاهای جعلی در مورد ایمنی و کارایی تبلیغ می شود. بنابراین او به مسیر جنگ با آنها رفت و با نهایت تلاش و کوششِ ؛مردم را از خطرات پیش رویشان آگاه ساخت.

همچنین رزماری موارد جدید بیناری آرژیری را پیش بینی کرد. اما فروشنده ها او را مسخره می کردند. برخی در مورد او دروغ های شیطانی گفتند، اما متاسفانه حق با او بود. در حال حاضر موارد زیادی از آرژیری وجود دارد که توسط مکمل های غذایی نقره ایجاد می شود. غم انگیزتر از همه موارد مربوط به کودکان و نوجوانان است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *