“آژنگ نیوز”:اگر سکه های ۱، ۲، ۵ و ۱۰ مولداوی را کنار هم قرار دهید، تصویری از سر یک گاو نر مشاهده خواهد شد، حیوانی که در فرهنگ مولداوی اهمیت زیادی دارد.

حکومت مولداوی در حدود سال ۱۳۵۲میلادی توسط فرمانروای ترانسیلوانیا (وویوود) دراگوش در جایی که امروز منطقه رومانیایی بوکووینا نامیده می شود، تأسیس شد. طبق یکی از افسانه ها، دراگوش با موفقیت یک گاو وحشی را در سواحل رودخانه مولداوی شکار کرد و سپس تصمیم گرفت در سرزمینی که نام آن را رودخانه نامگذاری کرده است، بماند. نام “مولداوی” احتمالاً ازعبارت آلمانی Mulde گرفته شده است، که به معنای “دره رودخانه عمیق با سواحل مرتفع”است.

سرگاو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جمهوری مولداوی کشوری محصور در خشکی بین رومانی و اوکراین است که ۳۳۸۵۴کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این منطقه شامل منطقه خودمختار گاگاوز در جنوب و منطقه مورد مناقشه ترانسدنیستری در شرق است. منطقه اخیر در ۱۹۹۱-۱۹۹۲ از مولداوی جدا شد اما به رسمیت شناخته نشد. پایتخت این کشور، کیشیناو، در مرکز کشور است و ۷۴۰هزار نفر جمعیت دارد. ازکیشیناو اولین بار در منابع تاریخی درسال ۱۴۳۶ نام برده شد و در قرن نوزدهم مرکز استان بیسارابیا از کشور روسیه بود.

گروه گزارش

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *