آژنگ نیوز: کتاب”ذهن ها کاملاً بسته: چگونه بنیادگرایی های جدید ما را تقسیم می کنند”منتشر شد.

نویسنده:گری ساول مورسون، شومیز، قیمت: ۲۲.۹۵ دلار / ۱۸.۹۹ پوند

منتشر شده (ایالات متحده): ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا): ۲۱ فوریه ۲۰۲۳

صفحات:۳۴۴

درباره کتاب

کتاب در موردکاوش به موقع دگماتیسم فکری در سیاست، اقتصاد، دین و ادبیات – و آنچه می توان برای مبارزه با آن انجام داد؛است.

قطبی شدن ممکن است دموکراسی را به نقطه شکست برساند. اما تعداد کمی از نیروهای به هم پیوسته و بزرگ‌تر که زمینه را برای این بحران فراهم کرده‌اند، بررسی کرده‌اند: یعنی افزایش سبک‌های فکری، در طیفی از زمینه‌ها، که پژوهشگر ادبی گری ساول مورسون و اقتصاددان مورتون شاپیرو آن را «بنیادگرا» می‌نامند.

ذهن ها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مورسون و شاپیرو در کتاب “ذهن ها کاملاً بسته” بررسی می‌کنند که چگونه پایبندی سفت و سخت به تفکر ایدئولوژیک، سیاست، اقتصاد، مذهب و ادبیات را به گونه‌ای تغییر داده است که متقابلاً تقویت‌کننده و در تضاد با نگرش باز و آمادگی برای مصالحه با آن دموکراسی جاندار است. در پاسخ، آنها جایگزین‌هایی را پیشنهاد می‌کنند که دوباره گفت‌وگوی جدی را ممکن می‌سازد.

مورسون و شاپیرو استدلال می‌کنند که تفکر بنیادگرایانه به یک اردوگاه محدود نمی‌شود. این در سراسر طیف سیاسی شکوفا می شود و باعث ایجاد مونولوگ های دوئل فریاد و توهین میان کسانی می شود که مطمئن هستند اشتباه نمی کنند، حقیقت و عدالت همه طرف آنهاست و چیزی برای آموختن از مخالفانشان وجود ندارد. که باید بد یا فریب خورده باشد. اما همه چیز نباید اینطور باشد. مورسون و شاپیرو با تکیه بر متفکران و نویسندگانی از سراسر علوم انسانی و اجتماعی نشان می‌دهند که چگونه می‌توانیم از طریق استدلال مبتنی بر مورد، تحلیل‌های عینی، درس‌های برگرفته از ادبیات و موارد دیگر به گفتگوی معنادار بازگردیم.

نتیجه دعوتی قدرتمند برای پشت سر گذاشتن ساده‌گرایی، سخت‌گیری، و افراط‌گرایی و حرکت به سوی آینده‌ای با دید بازتر، میانه‌روی، و شاید حتی خردمندی است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *