آژنگ نیوز: کتاب”ما مطیع به دنیا نمی آییم: چگونه مردسالاری زندگی زنان را شکل می دهد”منتشر شد.

نویسنده:مانون گارسیا

جلد گالینگور وشومیز

قیمت:

۲۲.۹۵ دلار / ۱۷.۹۹ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۲۴ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۱۴ فوریه ۲۰۲۳

صفحات: ۲۴۸

درباره کتاب

کتاب یک کاوش فلسفی تسلیم زنان، با استفاده از بینش متفکران فمینیست – به ویژه سیمون دوبوار – برای آشکار کردن پیچیدگی‌های واقعیت و تجربه زیسته زنان؛ارائه می دهد.

ما مطیع - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زنان چه نقشی در تداوم مردسالاری دارند؟ از یک سو، رسانه های پرمخاطب از زنان می خواهند که مستقل، صریح و حرفه ای باشند. با این حال، همین رسانه، تسلیم خاص، گاه داوطلبانه، زنانه را به عنوان منبع رضایت ستایش می کند. در فلسفه، حتی کمتر در مورد اینکه چرا زنان در برابر مردان تسلیم می شوند، صحبت شده است و بحث به همان اندازه متناقض بوده است – تسلیم به طور سنتی یک رذیله یا آسیب شناسی تلقی می شده است، اما تسلیم زنان به عنوان فطری در طبیعت زنان ارزش گذاری شده است. آیا راهی برای بررسی تسلیم شدن زن در تمام پیچیدگی هایش وجود دارد – عدم انکار جذابیت آن در موارد خاص، و نپذیرفتن دیدگاه ضد زن، جنسیت، یا زن ستیز؟

ما تسلیم به دنیا نمی آییم، اولین کاوش عمیق فلسفی تسلیم زنان را ارائه می دهد، با تمرکز بر تفکر سیمون دوبووار، و کارهای جدیدتر در فلسفه، معرفت شناسی و نظریه سیاسی فمینیستی. مانون گارسیا استدلال می‌کند که برای درک تسلیم شدن زن، باید نحوه بررسی قدرت را معکوس کنیم و آن را از دیدگاه زن ببینیم. از نظر تاریخی، فیلسوفان، روانکاوان، و حتی برخی فمینیست های رادیکال، زنانگی و تسلیم را با هم ترکیب کرده اند. گارسیا نشان می دهد که تنها از طریق دریچه تجربیات زیسته زنان – موقعیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آنها – و اینکه چگونه زنان ترجیحات خود را برای حفظ رفاه خود تطبیق می دهند، می توانیم راه هایی را درک کنیم که سلسله مراتب جنسیتی در جامعه تجربیات زنان را شکل می دهد. در نهایت، او ادعا می کند که زنان به طور فعال تسلیم را انتخاب نمی کنند. در عوض، آنها به آنچه از طریق هنجارهای اجتماعی در یک پدرسالاری برای آنها تجویز می شود رضایت می دهند – و گاهی از آن لذت می برند.

ما فراتر از دوتایی ساده سرنوشت طبیعی یا رذیلت اخلاقی، ما مطیع متولد نمی‌شویم، نگاهی پیچیده به چگونگی تبیین تسلیم بودن زنانه می‌اندازد.

جوایز و تقدیر: انتخاب عنوان برتر دانشگاهی سال

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *