آژنگ نیوز: کشف هزاران اثر نادر در زیر تخته‌های زیر شیروانی یک ساختمان در انگلستان،انجام شده است. در میان یافته‌ها، دست نوشته‌هایی وجود دارد که احتمالاً برای اجرای مراسم غیرقانونی کاتولیک‌ها، بافت قطعات ابریشم و موسیقی دست‌نویس استفاده می‌شود.

در حالی که بیشتر انگلستان در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹در قرنطینه بود، باستان‌شناس مت چمپیون به تنهایی در سالن آکسبورگ، عمارت تودور در نورفولک کار می‌کرد.

به عنوان بخشی از پروژه بازسازی سقف ۶ میلیون پوندی (تقریباً ۷.۸ میلیون دلار) این سایت، کارگران برای اولین بار طی قرن ها تخته های کف اتاق زیر شیروانی املاک را بلند کردند. چمپیون با کاوش در فرورفتگی‌های زیر تخته‌ها با نوک انگشتان دستکش، انتظار داشت خاک، سکه، تکه‌های روزنامه و ریزه‌هایی را پیدا کند که از میان شکاف‌ها بیرون افتاده بودند.اما در عوض، او یک گنجینه واقعی از شامل بیش از ۲۰۰۰ مورد اثز تاریخی را کشف کرد که قدمت آن به قرن ۱۵ می رسد.

سازمان میراث بریتانیا در بیانیه‌ای می‌گوید این انبار یکی از برجسته‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی «زیر طبقه» است که تاکنون در یک ملک شخصی به دست آمده است. این اشیاء با هم، تاریخ اجتماعی غنی از ساکنان سابق عمارت را ارائه می دهند.

کشف هزاران قطعه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مارک بریج گزارش می دهد که در میان اکتشافات، لانه های دو موش از بین رفته است که خانه های خود را از تکه های ابریشم، پشم، چرم، مخمل، ساتن و پارچه های گلدوزی شده تودور و گرجی ساخته اند.

این موجودات همچنین قطعات تقریباً ۴۵۰ ساله موسیقی دست‌نویس و بخش‌هایی از یک کتاب را برای ساخت لانه تغییر کاربری داده بودند. یک سازنده اخیراً بقیه جلد را – یک کپی نسبتاً دست نخورده ۱۵۶۸ از مزامیر Kynge اثر شهید کاتولیک جان فیشر – در سوراخی در اتاق زیر شیروانی پیدا کرد.

کارگر دیگری در زیر آوار زیر شیروانی یک مورد نادر کشف کرد. بر اساس این بیانیه، این تیم با جیمز فریمن، متخصص نسخه‌های خطی قرون وسطایی در کتابخانه دانشگاه کمبریج، برای شناسایی قطعه پوستی ۶۰۰ ساله که هنوز با ورق طلا و جوهر آبی روشن می‌درخشد، به عنوان بخشی از مزمور 39 لاتین Vulgate همکاری کردند.

آنا فارست، کارشناس باستان شناسی می‌گوید: «استفاده از آبی و طلایی برای حروف اول جزئی، به جای رنگ‌های آبی و قرمز استانداردتر، نشان می‌دهد که تولید این کتاب بسیار گران‌قیمت بوده است».

او می افزاید که اندازه کوچک این صفحه نشان می دهد که احتمالاً بخشی از کتاب ساعات یا کتاب دعای قابل حمل است که برای استفاده شخصی طراحی شده است.

فارست به مارک براون از گاردین می‌گوید: «این نفیس‌ترین چیز است، و یافتن آن به معنای واقعی کلمه در توده‌ای از آوار احتمالاً… بسیارخوب است.

یک نجیب زاده بریتانیایی سر ادموند بدینگفلد این خانه وعمارت را در سال ۱۴۸۲میلادی ساخت. فرزندان او تا به امروز در خانه زندگی می کنند.

بدینگفلدها به‌عنوان کاتولیک‌های متدین، به‌خاطر ایمانشان طرد شدند، به‌ویژه پس از اینکه الیزابت اول در سال ۱۵۵۸ به سلطنت رسید. سال بعد از صعود ملکه پروتستان، سر هنری بدینگفلد از امضای قانون یکنواختی خودداری کرد، که توده‌های کاتولیک را غیرقانونی می‌دانست.

در دوره الیزابت، بسیاری از روحانیون کاتولیک زندانی، شکنجه و کشته شدند. به گفته تایمز، بدینگفلدها مردان کاتولیک را در یک “حفره کشیش” مخفی در خانه خود پنهان کردند . آثار مذهبی کشف شده در اتاق زیر شیروانی ممکن است در این خدمات غیرقانونی استفاده شده باشد.

محققان همچنین تکه‌های کوچکی را کشف کردند که گمان می‌رود از نسخه ۱۵۹۰ یک کتاب عاشقانه جوانمردانه اسپانیایی به نام «تاریخ باستانی، مشهور و افتخارآمیز آمادیس دوگل» آمده باشد. در این بیانیه، تراست خاطرنشان می‌کند که کاتولیک‌ها اغلب در این دوران آزار و شکنجه، عاشقانه‌های اسپانیایی را که شامل ارجاع به موضوعات دسته جمعی و دیگر موضوعات کاتولیک می‌شد، می‌خواندند.

سایر یافته‌های اتاق زیر شیروانی – برجسته‌ترین آنها، یک جعبه شکلات – مربوط به جنگ جهانی دوم است. با توجه به این واقعیت که جعبه حاوی تمام بسته بندی های آن است، اما بدون آب نبات، تیم پیشنهاد می کند که ممکن است شخصی پس از خوردن یک خوراکی مخفی، جعبه را آنجا پنهان کرده باشد. باستان شناسان همچنین پاکت های سیگار Woodbine در زمان جنگ و تکه های روزنامه را کشف کردند.

کشف هزاران قطعه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فارست به تایمز می‌گوید: “واقعاً احساس می‌کنم [این مصنوعات] پنجره‌ای را به دنیای بدینگفلدهای قرن‌ها پیش می‌تابانند. این آثاربه ما می‌گویند که آنها چه می‌پوشیدند، در اوقات فراغت خود چه می‌کردند، چه می‌خواندند، حتی احتمالاً چه موسیقی می‌نواختند. این موضوع بسیارباورنکردنی است.”

متصدی کشف این آثار اشاره می‌کند که این آثار ده‌ها سال در زیر گرد و غبار غلیظ و لایه‌ای از گچ آهکی استراحت می‌کردند که رطوبت را از هوا بیرون می‌کشید و به حفظ کامل قطعات کاغذی شکننده کمک می‌کرد.

همانطور که راسل کلمنت، مدیر کل سالن آکسبورگ می‌گوید: «این یافته‌ها بسیار فراتر از آن چیزی است که انتظار داشتیم ببینیم

او می افزاید: «این اشیاء حاوی سرنخ های زیادی هستند که تاریخچه خانه را به عنوان مبارزه یک خانواده مؤمن کاتولیک تأیید می کند که ایمان خود را در طول قرن ها حفظ کرده اند. … این ساختمانی است که به آرامی از اسرار خود دست می کشد. ما نمی دانیم که چه چیز دیگری ممکن است مواجه شویم – یا چه چیزی را ممکن است برای نسل های آینده آشکار کنند.”

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *