آژنگ نیوز: در اجراهای سیرک رونکالی در آلمان، یک فیل در حالی که گوش‌هایش و خرطومش تکان می‌خورد جلوی تماشاگران ایستاده است. در حالی که جمعیت کف می زنند، پاهای عقب خود را بلند می کند. سپس ناپدید می شود.

این فیل، مانند سایر حیواناتی که در سیرک رونکالی به نمایش گذاشته شده اند، یک هولوگرام سه بعدی است – تلاشی هوشمندانه در زمینه فناوری برای حفظ طعم سیرک های تاریخی و در عین حال از بین بردن نگرانی های مربوط به ظلم به حیوانات.

سyyyyyyyyyyرک۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این سیرک آلمانی به جای اجرای عملیات با حیوانات زنده از هولوگرام های خیره کننده استفاده می کند.بدین ترتیب سیرک رونکالی سنت اعمال حیوانات را حفظ می کند و در عین حال نگرانی های مربوط به ظلم به حیوانات را از بین می برد.

همانطور که یک روزنامه آلمانی گزارش می دهد، سیرک رونکالی در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و در دهه ۱۹۹۰ شروع به حذف تدریجی نمایش های حیوانات کرد. از سال ۲۰۱۸، این سیرک؛عملیات هیچ حیوان زنده‌ای را به نمایش نمی‌گذارد و در عوض به طرح‌های هولوگرافیک با دید ۳۶۰ درجه برای تماشاگرانی که در اطراف سیرک نشسته‌اند، روی آورده است. به گفته بی بی سی، برای انجام این کار به ۱۱ پروژکتور نیاز است.

سیرک‌ها که زمانی یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های محبوب بودند، در سال‌های اخیر با مشکل مواجه شده‌اند. تعدادی از عوامل باعث این کاهش شده است، از جمله ظهور رسانه‌های دیگر، مانند فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی، که برای جلب توجه مخاطبان جوان و افزایش هزینه حمل و نقل گروهی از هنرمندان و حیوانات با قطار رقابت می‌کنند. در سال ۲۰۱۶، زمانی که سیرک رونکالی هنوز از برخی حیوانات استفاده می کرد، یک سفر می توانست تقریبا ۹۰هزار دلار هزینه داشته باشد.

اما گزارش‌های مربوط به ظلم وحشتناک به حیوانات نقش مهمی در آسیب رساندن به شهرت سیرک داشت. در ایالات متحده، گروه‌های فعالی مانند «مردم برای رفتار اخلاقی با حیوانات» (PETA) سال‌ها با کمپین‌ها و شکایت‌های قضایی، برادران رینگلینگ و سیرک بارنوم و بیلی را هدف قرار دادند.

سیرuuuuuuuuuuک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۲۰۱۵، رینگلینگ تصمیم گرفت فیل های خود را با اشاره به “تغییر خلق و خوی” در میان بینندگان، حذف کند، اما این تنها به کاهش بیشتر در فروش بلیط منجر شد. در حالی که برخی از دیدن فیل ها ناامید شدند، برخی دیگر به استفاده سیرک از شیر، ببر، اسب، کانگورو و سایر حیوانات اعتراض کردند. در سال ۲۰۱۷، سیرک برادران رینگلینگ و بارنوم و بیلی پس از ۱۴۶سال فعالیت تعطیل شدند.

به گزارش گروه حمایت از حیوانات ، امروز هفت ایالت آمریکا و ۱۴۹ شهر، شهرک و شهرستان محدودیت هایی را برای استفاده از حیوانات وحشی در سیرک ها اعمال کرده اند. همین سال گذشته، نیوجرسی و هاوایی ممنوعیت هایی را در سراسر ایالت برای سیرک حیوانات وضع کردند و در سطح جهانی، بیش از ۴۰کشور محدودیت یا ممنوعیت نمایش حیوانات را اعمال کردند.

مترحم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *