آژنگ نیوز: نشست نقدو بررسی کتاب «آخرین اغواگری زمین» از سوی مجله بخارا برگزار می شود.

بیست و پنج بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در دومین نشست از سلسله جلسات «عصر سه‌شنبه‌ی مجله بخارا» پیرامون کتاب «آخرین اغواگری زمین» اثر ماریناتسوتایوا گفتگو می‌کنیم. در این نشست که ساعت پنج عصر در بنیاد لاجوردی برگزار می‌شود، مترجم کتاب الهام شوشتری‌زاده و خانم فرزانه قوجلو، آقای محسن آزرم، آقای احسان عبدی‌پور و آقای دهباشی حضور دارند و جستارهای این نویسنده را بررسی می‌کنند.

کتاب «آخرین اغواگری زمین» مجموعه‌ی هفت جستار از شاعر بزرگ روسیه مارینا ایوانُوْنا تسوِتایوا (۱۸۹۲ – ۱۹۴۱) از بزرگ‌ترین شاعران و نویسندگان روسیه‌ی قرن بیستم است که آثارش را هم‌سنگ آثار بوریس پاسترناک، اسیپ مندلشتام و آنا آخماتووا می‌دانند. شاعری که در متلاطم‌ترین دوره‌ی تاریخ روسیه شاعرانگی را به قلمروی نثر آورد و با بهره‌گیریِ ماهرانه از زبان، ضرب‌آهنگ و خیال‌پردازی، نثری آفرید که چیزی از شعر کم نداشت.

آخری11111111111ن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مترجم کتاب الهام شوشتری‌زاده، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه علامه طباطبایی ترجمه‌ی کتاب‌هایی مانند «روایت و کنش جمعی»، «لنگرگاهی در شن روان»، «رها و ناهشیار می‌نویسم»، «رهبری و قدرت نرم» و «تاریخ جهان: از سپیده دم تمدن» را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

در این نشست از  جستارهای تسوتایوا گفتگو می‌کنیم؛ از پیوند شعر و هنر با جان و ضمیر انسانی، از جایگاه‌ شعر و هنر در فراز و فرودِ روزگار، از زنده‌ماندن هنر در جامعه‌ی سیاست‌زده و از تاثیر زمانه بر شاعر.

این نشست در ساعت پنج بعد‌‌‌ از ظهرِ سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۱ در بنیاد لاجوردی برگزار می‌شود: کریمخان‌زند، خیابان ویلا، خیابان جعفر شهری (سپند شرقی)، پلاک ۲۰، واحد یک

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *