“آژنگ نیوز”:کشف شمشیر دو متر و ۱۳ سانتیمتری از گور ۱۶۰۰ ساله در ژاپن کشف شد.باستان شناسان بر این باورند که این مصنوع برای محافظت در برابر شیطان پس از مرگ مورد استفاده قرار گرفته است.

باستان شناسان ژاپنی یک شمشیر آهنی به طول ۲۳۰سانتیمتر و یک آینه برنزی را از یک تپه باستانی در نزدیکی شهر نارا کشف کردند.

این سلاح که به شمشیر داکو معروف است، آنقدر بزرگ است که به احتمال زیاد هرگز برای دفاع از خود استفاده نشده است و در عوض به عنوان وسیله ای برای محافظت در برابر شیطان پس از مرگ عمل می کند.

محققان هر دو اثر را در حین کاوش در یک سایت ۱۶۰۰ ساله به نام تومیو مورویاما در ماه نوامبر پیدا کردند.

ریکو موراس، باستان شناس مرکز تحقیقات باستان شناسی نارا، به تام متکالف از لایو ساینس می گوید: «من شگفت زده شدم. او می افزاید که این شمشیر دو برابر بزرگتر از هر شمشیر دیگری است که تاکنون در ژاپن یافت شده است.

مانند سایر شمشیرهای داکو که در این کشور کشف شده اند، این شمشیر نیز دارای تیغه ای موج دار است که یادآور مار است. به گزارش کیودو نیوز، با توجه به اندازه این مصنوع، محققان در ابتدا تصور کردند که چندین شمشیر را پیدا کرده اند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

شمشیر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کارشناسان می گویند این آینه که به شکل سپر است، احتمالاً برای دفع ارواح شیطانی نیز استفاده می شده است. ابعاد آن ۶۴ در ۳۰ سانتیمتر و وزن آن بیش از ۵.۵ کیلو است که آن را به بزرگ‌ترین نوع کشف شده در ژاپن نیز تبدیل می‌کند.

این یافته‌ها بینش‌های جدیدی را در مورد دوره کوفون ارائه می‌دهند، دوره‌ای که از حدود سال ۳۰۰ تا ۷۱۰ ادامه داشت و به خاطر تپه‌های مقبره‌های متمایز یا کوفون که برای دفن اعضای طبقه حاکم ساخته شده بود نامگذاری شده است.

کوساکو اوکابایاشی، معاون مؤسسه باستان‌شناسی کاشیهارا در ناحیه نارا، به کیودو نیوز می‌گوید: «[این اکتشافات] نشان می‌دهد که فناوری دوره کوفون … فراتر از آن چیزی است که تصور می‌شد، و آنها شاهکارهای فلزکاری آن دوره هستند.

ژاپن حدود ۱۶۰هزار گوردخمه مربوط به دوره کوفون را در خود جای داده است، گرچه کوفون تومیو مورویاما  به‌ویژه بر اساس گزارش لایو ساینس ، بزرگ است. این بنا با ابعاد۱۱۰۰ و ارتفاع آن تا ۱۰متر به اواخر قرن چهارم برمی گردد.

باستان شناسان فکر می کنند که ارتباطی با یک فرد بانفوذی دارد که از حاکمان آن روز حمایت می کرد، مانند خانواده امپراتوری یاماتو. نائوهیرو تویوشیما، باستان شناس دانشگاه نارا، به کیودو نیوز می گوید که بر اساس وجود این دو اثر، فرد متوفی ممکن است در «مسائل نظامی و آیینی» دست داشته باشد. تاکنون، طبق گزارش لایو ساینس، محققان تابوتی را کشف کرده‌اند اما هیچ انسانی در اتاق دفن باقی نمانده است.

محققان همچنین آثار دیگری از تومیو مارویاما از جمله ظروف مسی، ظروف غذا و ابزارهای کشاورزی آهن را کشف کرده اند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *