“آژنگ نیوز”: کتاب”تجارت با سرعت نور: الگوریتم های فوق سریع چگونه بازارهای مالی را متحول می کنند” منتشر شد.

جلد گالینگور

قیمت:

۲۹.۹۵ دلار / ۲۵.۰۰پوند

منتشر شده (آمریکا):

۲۵ مه ۲۰۲۱

منتشر شده (انگلستان):

29 ژوئن ۲۰۲۱

صفحات:۳۰۴

نویسنده:دونالد مکنزی

درباره کتاب

کتاب در مورد نگاهی قابل توجه است نسبت به اینکه چگونه رشد، فناوری و سیاست تجارت با فرکانس بالا بازارهای مالی جهانی را تغییر داده است.

در بازارهای مالی امروزی، بسترهای معاملاتی که کارگزاران در آن سهام را به صورت حضوری خرید و فروش می کنند، به طور فزاینده ای با سیستم های الکترونیکی سریع برقی جایگزین شده است که از الگوریتم هایی برای اجرای حجم شگفت انگیز معاملات استفاده می کنند. تجارت در سرعت نور داستان این دگرگونی حماسی را بیان می کند. دونالد مک‌کنزی نشان می‌دهد که چگونه در دهه ۱۹۹۰ میلادی، در شرایطی که در آن زمان حاشیه‌های بدنام سیستم مالی ایالات متحده وجود داشت، رویکرد جدیدی برای تجارت – تجارت خودکار با فرکانس بالا یا HFT – آغاز شد و سپس در سراسر جهان گسترش یافت. این سیستم کارایی جدیدی را برای تجارت جهانی به ارمغان آورده است، اما همچنین یک مسابقه بی امان برای سرعت ایجاد کرده است که منجر به نبردی سیستماتیک و زیرزمینی بین الگوریتم های HFT شده است.

تجارت با سرعت نور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در HFT، زمان در نانوثانیه (میلیاردم ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود و در یک نانوثانیه سریع‌ترین سیگنال ممکن – نور در خلاء – می‌تواند تنها سی سانتی‌متر یا تقریباً یک فوت حرکت کند. این امر باعث می شود که HFT به طول و ظرفیت انتقال کابل هایی که سرورهای کامپیوتر را به سیستم های صرافی متصل می کنند و به محل برج های مایکروویو که سیگنال ها را بین مراکز داده کامپیوتری انتقال می دهند، حساس باشد. مکنزی با برگرفته از بیش از ۳۰۰ مصاحبه با معامله گران با فرکانس بالا، افرادی که قابلیت های فن آوری و ارتباطی، کارکنان صرافی، تنظیم کننده ها و بسیاری دیگر را به آنها ارائه می دهند، تلاش های فوق العاده ای را که برای سرعت بخشیدن به هر جنبه ای از معاملات انجام شده است، نشان می دهد. او به این موضوع  می‌پردازد که چگونه در برخی بازارها، بانک‌های بزرگ با چالش شرکت‌های HFT مقابله کرده‌اند، و چگونه صرافی‌ها گاهی اوقات سیستم‌های فنی را مهندسی می‌کنند تا انواع خاصی از الگوریتم‌ها را بر دیگران ترجیح دهند.

با تمرکز بر ویژگی‌های مادی، سیاسی و اقتصادی معاملات با فرکانس بالا، تجارت با سرعت نور، نگاهی اجمالی منحصر به فرد از تأثیر آن بر امور مالی جهانی و اینکه در آینده می‌تواند ما را به کجا برساند، ارائه می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *