آژنگ نیوز: کتاب “جاده پادشاه: دیپلماسی و بازسازی جاده ابریشم”منتشر شد.

نویسنده:شین ون

جلد گالینگور

قیمت: ۴۹.۹۵ دلار / ۴۲.۰۰ پوند

منتشر شده (آمریکا):

۲۴ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (انگلستان):

۱۴ فوریه ۲۰۲۳

تعدادصفحات:۴۰۰

این کتاب تاریخچه جدید مهیج و با جزئیات فراوان از جاده ابریشم است که نشان می دهد چگونه به عنوان مسیری برای دیپلماسی و تجارت اهمیت پیدا کرد.

جاده111 پادشاه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جاده پادشاه تفسیر جدیدی از تاریخ جاده ابریشم ارائه می دهد و بر اهمیت آن به عنوان یک مسیر دیپلماتیک و نه تجاری تاکید می کند. شین ون با ردیابی سفرهای طاقت فرسا فرستادگان دیپلماتیک، تاریخ اجتماعی غنی از سفرهای راه دور را ارائه می دهد که در بیابان ها، ایستگاه های پست، کاخ ها و زمین های چوگان انجام می شد. این کتاب داستان زندگی روزمره مسافران دیپلماتیک در جاده ابریشم را روایت می‌کند – آنچه می‌خوردند و می‌نوشیدند، هدایایی که حمل می‌کردند و حیواناتی که آنها را همراهی می‌کردند – و چگونگی حرکت آنها در شبکه پیچیده‌ای از مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و زبانی.همچنین خطراتی را که فرستادگان در طول مسیر با آن روبرو هستند – از فاجعه مالی گرفته تا سرقت و قتل را توصیف می کند.

با استفاده از اسناد کشف شده از “غار کتابخانه” معروف دانهوانگ در غرب چین، جاده پادشاه تصویری دقیق از شبکه پیچیده حمل و نقل و مسیرهای ارتباطی فرااوراسیا را ارائه می دهد که بین سال های ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ میلادی ایجاد شده است. این کتاب با کاوش در انگیزه‌های پادشاهانی که نمایندگانی را در امتداد جاده ابریشم فرستاده‌اند و اثرات اجتماعی و اقتصادی متحول کننده سفرهایشان را توصیف می‌کند، عملکرد درونی یک شبکه بین‌دولتی متمایز از سیستم «خراج‌گزاری» چین محور را نشان می‌دهد.

با تغییر روایت جاده ابریشم از حمل و نقل کالا به مبادله هدایای دیپلماتیک و پرسنل، «جاده پادشاه» تاریخ اوراسیا شرقی را در پرتو جدیدی قرار می دهد.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *