آژنگ نیوز: کتاب “بقایای زندگی باستانی: علم جدید فسیل های قدیمی”منتشر شد.

نویسنده:دیل گرین والت

قیمت:

۲۷.۹۵. دلار / ۲۲.۰۰ پوند

منتشر شده (آمریکا):

۱۷ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (انگلستان):

۱۴ مارس ۲۰۲۳

صفحات:۲۸۸

درباره کتاب

این کتاب توصیف انقلابی در علم است که درک ما از حیات منقرض شده را دگرگون می کند.

ما فکر می کردیم فسیل ها از چیزی جز سنگ و مواد معدنی تشکیل نشده اند،همچنین همه آثار مولکولی حیات مدت ها پیش ناپدید شده اند.ما اشتباه میکردیم.بقایای حیات باستانی نشان می‌دهد که چگونه علم جدید زیست مولکول‌های باستانی – رنگدانه‌ها، پروتئین‌ها و DNA که زمانی در موجودات زنده ده‌ها میلیون سال پیش کار می‌کردند، دریچه جدیدی را به روی تکامل حیات روی زمین باز می‌کند.

بقایای زندگی باستانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دیرین‌بیولوژیست‌ها اکنون در حال کشف این بقایای باستانی در پرونده‌های فسیلی با فرکانس فزاینده هستند و نور حیاتی جدیدی را بر موجودات منقرض شده و دنیای گمشده‌ای که در آنها زندگی می‌کردند می‌تابانند. دیل گرین‌والت راهنمای شما برای این پیشرفت‌های شگفت‌انگیز است. او توضیح می‌دهد که چگونه مولکول‌های زیستی باستانی اسرار نحوه برخورد ماموت‌ها با سرمای شدید، رنگ‌هایی که دایناسورها در مقاطع مختلف زندگیشان نشان می‌دهند، چگونه ویروس‌های باستانی برای خطرناک‌تر شدن تکامل یافته‌اند و خیلی چیزهای دیگر را که در خود نگه داشته اند ارایه می دهند. هر فصل انواع مختلفی از مولکول‌های زیستی و بینش‌هایی را که درباره فیزیولوژی، رفتار و تکامل موجودات منقرض شده ارائه می‌کنند، که بسیاری از آنها مدت‌ها قبل از عصر دایناسورها وجود داشته‌اند، مورد بحث قرار می‌گیرد.

کتاب یک ماجراجویی شگفت انگیز از اکتشاف، بقایای زندگی باستانی نگاهی بی نظیر به علم در حال ظهوری ارائه می دهد که تصویر ما از گذشته دور را تغییر می دهد. دیگر هرگز به فسیل ها به همین شکل فکر نخواهید کرد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *