آژنگ نیوز: کتاب”تئوری مالی سطح قیمت”منتشر شد.

نویسنده:جان کاکرین

قیمت:۹۹ دلار و ۹۵و قیمت ۸۴ پوند

انتشار در آمریکا:۱۷ ژوئن ۲۰۲۳

انتشار در انگلستان ۱۴ مارس ۲۰۲۳

تعداد صفحات:۵۸۴

درباره کتاب

کتاب گزارشی جامع از این است که چگونه کسری بودجه و بدهی دولت باعث تورم می شود.

تورم و کاهش تورم در نهایت از کجا می آید؟ تئوری مالی سطح قیمت پاسخ ساده ای ارائه می دهد: قیمت ها به گونه ای تنظیم می شوند که ارزش واقعی بدهی دولت برابر با ارزش فعلی مالیات ها منهای هزینه ها باشد. تورم زمانی رخ می دهد که مردم انتظار نداشته باشند دولت بدهی های خود را به طور کامل بازپرداخت کند. نظریه مالی برای اقتصاد امروز مناسب است: نوآوری مالی تقاضای پول را تضعیف می‌کند و بانک‌های مرکزی عرضه پول را کنترل نمی‌کنند یا نرخ‌های بهره را به شدت تغییر نمی‌دهند، نظریه‌های کلاسیک را باطل می‌کنند، در حالی که بدهی‌ها و کسری‌های بزرگ تورم را تهدید می‌کنند و سیاست‌های پولی را محدود می‌کنند. این کتاب شرح جامعی از این نظریه مهم از سوی یکی از توسعه دهندگان و مدافعان برجسته آن ارائه می کند.

تئوری تورم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جان کاکرین قصد دارد تئوری مالی را به عنوان یک چارچوب مفهومی و ابزار مدلسازی و برای تحلیل تاریخ و سیاست مفید قرار دهد.اوتئوری مالی را با مدل‌های استاندارد ادغام می‌کند که در آن بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره را تعیین می‌کنند و گزارش جدیدی از سیاست پولی ارائه می‌دهند. او این نظریه را تعمیم می دهد تا داده ها را توضیح دهد و پیش بینی های واقع بینانه انجام دهد. برای مثال، تورم در رکودها علیرغم کسری کاهش می یابد، زیرا نرخ تنزیل کاهش می یابد و ارزش بدهی را افزایش می دهد. مشخص کردن اینکه دولت‌ها وعده بازپرداخت نسبی بدهی‌ها را می‌دهند، از معماهای کلاسیک اجتناب می‌کند و به این نظریه اجازه می‌دهد که در همه زمان‌ها، نه فقط در دوره‌های تورم بالا، این رویه اعمال شود. کاکرین بازنگری گسترده ای در مورد دکترین ها و نهادهای پولی از منظر تئوری مالی ارائه می دهد و عصر نرخ بهره صفر و تورم پس از همه گیری را تحلیل می کند.

تئوری مالی سطح قیمت که پر از تحقیقات کاکرین و دیگران است، بینش های مهم جدیدی را در مورد سیاست های مالی و پولی ارائه می دهد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *