آژنگ نیوز: باستان شناسان در آلمان مکان تاریخی ۳۰۰۰ ساله  را کشف کردند که امیدوارند سرشار از سرامیک های ظریف، جواهرات و سایر اقلامی باشد که فکر می کنند ساکنان عصر برنز آن منطقه برای اهداف آیینی در زیرزمین پنهان کرده اند.

باستان شناسان در آلمان مکان تاریخی ۳۰۰۰ ساله  را کشف کردند که امیدوارند سرشار از سرامیک های ظریف، جواهرات و سایر اقلامی باشد که فکر می کنند ساکنان عصر برنز آن منطقه برای اهداف آیینی در زیرزمین پنهان کرده اند.

سرامیک آ11لمان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بر اساس بیانیه اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، این چاه درجرمرینگ،شهری در منطقه فورستن فلدبروک ایالت باواریا، درست در غرب مونیخ واقع شده است.

باستان شناسان بیش از ۷۰ دفینه از عصر برنز تا اوایل قرون وسطی در نزدیکی جرمرینگ کشف کرده اند

از سال ۲۰۲۱، باستان شناسان در حال حفاری منطقه قبل از ساخت و ساز در یک مرکز ساختمانی جدید هستند. آنها تاکنون بیش از ۷۰ چاه حفر شده از عصر برنز تا اوایل قرون وسطی را کشف کرده اند.

مارکوس گوکنبیهل، باستان شناس و بایگانی گرمرینگ، در بیانیه گوگل ترنسلیت می گوید: “ازچاه ها برای تامین آب شهرک ها استفاده می شدند”.

با این حال، این مجموعه باستانی با همه کشفیات دیگر متفاوت است، زیرا باستان شناسان اشیاء متفاوتی در داخل آن یافتند: ۲۶ سنجاق لباس برنزی و بیش از ۷۰ قطعه سرامیک، از جمله کاسه، فنجان و گلدان تزئینی. آنها همچنین یک دستبند، دو مارپیچ فلزی، یک دندان حیوان، چهار مهره کهربا، یک قاشق چوبی و بقایای گیاهان مختلف را کشف کردند.

عمق اصلی چاه – ۵متر – نشان می دهد که ساکنان عصر برنز آن را در زمانی حفر کردند که سطح آب های زیرزمینی به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. باستان شناسان فرض می کنند که ساکنان منطقه از محصول ضعیف و خشکسالی طولانی رنج می برند.

شاید به همین دلیل بود که آنها تصمیم گرفتند برخی از با ارزش ترین دارایی های خود را با دقت در چاه قرار دهندآنها در اصل به آینده امید داشتند.

سرامیک 11111آلمان2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حتی امروزه، این روش برای بسیاری از مردم چیزی جادویی دارند. ماتیاس پفیل، مدیر اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، در این بیانیه می‌گوید: مردم سکه‌ها را در آ ب می‌ریزند به این امید که خواسته‌هایشان برآورده شود.

باستان شناسان می‌افزایند: در حالی که نمی‌توانیم به طور قطع بدانیم که چه چیزی باعث انگیزه اجداد ما در ۳۰۰ سال پیش شده است، اقلامی که آنها در چاه قرار داده‌اند ممکن است “به عنوان قربانی برای برداشت خوب باشد“.

به گفته محققان، جدای از انگیزه ها، بقای چاه و محتویات آن برای مدت طولانی در چنین شرایط خوبی غیرعادی است. یوخن هابرسترو، باستان شناس در اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، در بیانیه می گوید: «دیوارهای چوبی [چاه] کاملاً روی زمین حفظ شده و تا حدی هنوز توسط آب های زیرزمینی مرطوب شده اند. “این همچنین وضعیت خوب یافته های ساخته شده از مواد آلی را توضیح می دهد.”

محققان امیدوارند این آثار را با دقت بیشتری مطالعه کنند، به این امید که بینش های بیشتری را در مورد زندگی روزمره ساکنان منطقه در طول عصر برنز آشکار کنند. در نهایت، اقلام چاه آرزو به حدود ۱۳۵۰۰ یافته باستان‌شناسی دیگر از این منطقه در موزه شهر جرمرینگ نگهداری خواهد شد.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *