آژنگ نیوز: کتاب “رضایت برای کمتر: چرا دولت ها مستعمره می شوند و چرا متوقف می شوند“انتشار یافت.

نویسنده:لاچلان مک نامی

قطع:شومیز

قیمت:

۳۵.۰۰ دلار / ۲۸.۰۰ پوند

منتشر شده (آمریکا):

۱۷ ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (انگلستان):

۷ فوریه ۲۰۲۳

تعدادصفحات:۲۵۶

درباره کتاب

چرا کشورها سرزمین های مردم بومی را مستعمره می کنند؟

در طول چند قرن گذشته، مناطق وسیعی از جهان با خشونت توسط مهاجران مستعمره شده است. اما چرا ایالت هایی مانند استرالیا و ایالات متحده از اسکان درسرزمین های مرزی در طول قرن بیستم دست کشیدند؟ در همان زمان، چرا کشورهایی مانند اندونزی و چین با صدای بلند متعهد به استعمار زدایی، شروع به سکونت در سرزمین‌های اقلیت‌هایی مانند پاپوآهای غربی و اویغورها کردند؟ کتاب “رضایت برای کمتر” این واژگونی تاریخی گیج کننده را نشان می دهد و توضیح می دهد که چه زمانی و چرا مردم بومی از آوارگی توسط مهاجران رنج می برند.

رضایت برای کمتر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لاچلان مک نامی این ایده را به چالش می کشد که استعمار شهرک نشینان را می توان با اقتصاد یا ایدئولوژی های نژادی توضیح داد. او داستان پیچیده تری را در مورد دولت سازی و تضاد منافع بین مردم بومی، ایالت ها و شهرک نشینان بیان می کند. مک‌نامی با استفاده از مجموعه‌ای غنی از شواهد تاریخی نشان می‌دهد که دولت‌ها عموماً مناطق مرزی را در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی مستعمره می‌کنند. با این حال، طرح‌های نخبگان برای پر کردن مرزهای مورد مناقشه با مهاجران وفادار، اغلب با شکست مواجه می‌شوند. همانطور که جوامع ثروتمندتر می شوند و شهرها به طور فزاینده ای به آهنربا برای مهاجرت تبدیل می شوند، دولت ها در نهایت قدرتِ سکونت در سرزمین های مرزی را ،از دست می دهند.

کتاب “رضایت برای کمتر”پویایی درونی استعمار مهاجران و کاهش قدرت استعمارگران در دنیایی که به سرعت در حال شهرنشینی است را آشکار می کند. این کتاب با تضاد پروژه‌های موفق و شکست‌خورده استعمار در استرالیا، اندونزی، چین و فراتر از آن، نشان می‌دهد که توسعه اقتصادی – با خنثی کردن استعمار – نیروی قدرتمندی برای بومیان به عنوان تعیین‌کننده‌ی سرنوشت خود، ثابت کرده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *