“آژنگ نیوز”:صخره های ال کاپیتان درانتهای غربی دره یوسمیتی در آمریکاقرار دارند. این دیوارهای گرانیتی نمادین دارای ارتفاع بیش از ۹۰۰ متر از کف دره است ،یعنی  ۲.۵ برابر بلندتر از ساختمان امپایر استیت یا بیش از ۳ برابر نوک برج ایفل ارتفاع دارد.در این منطقه یک جاده اسفاله خوب وجود دارد که در مسیر شرق به غرب ال کاپیتان را در سمت چپ دیده می شودو در دو طرف جاده مسیرهای بلندی برای توقف مردم وجود دارد. در میانه صخره اشکال طبیعی مختلفی وجود دارد از جمله یک شکل قلب در دیواره صخره دیده می شود. در هر زمان، واقعا ال کاپیتان در دره یوسمیتی واقع شده است و بنابراین در تمام طول سال قابل دسترسی است و در تمام فصول با شکوه است.

برای عکاسی، روزهای طوفانی زمستانی اغلب جالب‌ترین نور را تولید می‌کنند، با ابرهای دراماتیکی که در اطراف صخره می‌چرخند. اما در طول دو هفته آخر فوریه، زمانی که شرایط کاملاً هماهنگ است و خورشید غروب میکند ، ریزش آب از بالای صخره رقص نور با آب و آتش را تداعی میکند. این سراب خیره کننده از آب و نور که اغلب “Firefall” نامیده می شود، یک شگفتی قابل ثبت  را برای عکاسان از سراسر جهان ایجاد می کند.

صخ12رهه۱ 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگر کسی به طور خاص به دنبال کوهنوردی باشد،در در تمام فصول سال امکان آن وجود خواهد داشت. با این حال، بهار و پاییز “فصل سنگ نوردی با دیواره بزرگ” در یوسمیتی است.زیرا دما خیلی گرم یا خیلی سرد نیست، و در آن زمان ها بیشتر کوهنوردان بر روی دیوار قابل مشاهده هستند.

ال کاپیتان اخیراً با چند فیلم شگفت‌انگیز در کانون توجه قرار گرفت. یکی از آنها فیلم برنده اسکار، Freesolo،است که در آن  صعود خونین الکس هانولد به ال کاپیتان را بدون هیچ طناب برای محافظت روایت میشود. فیلم دیگر ،یک فیلم درام با مشارکت تامی کالدول و کوین جورجسون است که به عنوان پیشگام یک مسیر آزاد جدید، را درداون وال، و در فیلمی به همین نام به نمایش گذاشته اند.

کسانی هم که به صخره نوردی در این مکان علاقه دارند ،میتوانند به مدرسه کوهنوردی یوسمیتی برای آموزش صخره نوردی بروند.

صخره1ه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علت نام گذاری

زمانی که گردان ماریپوزا در سال۱۸۵۱ میلادی دره را کاوش کردند، این سازند را “ال کاپیتان” نامیدند. ال کاپیتان (“کاپیتان”، “رئیس”) به عنوان یک ترجمه به زبان اسپانیایی از نام محلی بومیان آمریکا برای صخره در نظر گرفته شد. ال کاپیتان بر اساس روایتهای مختلف به عنوان “تو-تو-کن او-له” یا “تو-توک-آه-نو-له” رونویسی شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *