آژنگ نیوز: کتاب” بدون بازگشت: یهودیان، رباخواران مسیحی، و گسترش اخراج دسته جمعی در اروپای قرون وسطی”منتشر شد.

نویسنده:روآن دورین

جلد گالینگور

قیمت:

۴۹.۹۵ دلار / ۴۲.۰۰ پوند

منتشر شده (آمریکا):

۱۰ژانویه ۲۰۲۳

منتشر شده (انگلستان):

۳۱ژانویه ۲۰۲۳

تعدادصفحات:

۳۹۲

درباره کتاب

این کتاب در صدد ارایه یک تاریخچه جدید پیشگامانه از میراث مشترک اخراج یهودیان و وام دهندگان مسیحی در اواخر قرون وسطی اروپااست.

بدون بازگشت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با شروع قرن دوازدهم، وام‌دهندگان یهودی به طور فزاینده‌ای خود را در تیررس مقامات اروپایی یافتند، مقاماتی که در هنگام بیرون راندن یهودیان از سرزمین‌هایشان، اقدامات مالی نامناسب را با عنوان شرارت ربا را محکوم میکردند. با این حال یهودیان در تامین سکه و اعتبار برای وام گیرندگان نیازمند تنها نبودند. در بسیاری از اروپای غربی، مسیحیان خارجی نیز به طور حرفه‌ای درگیر وام دادن بودند و آنها نیز با تهدید مکرر اخراج از جوامعی که در آن ساکن بودند، مواجه بودند. کتاب”بدون بازگشت” به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه اخراج دسته جمعی به یکی از ویژگی های فراگیر قانون و سیاست اروپا تبدیل شده است .اقدامی که  با پیامدهای متعدد اجتماعی تا به امروز ادامه یافته است.

روآن دورین نویسنده کتاب، با تکیه بر شواهد بایگانی منتشر نشده از دفاتر مالی و نظرات حقوقی گرفته تا موعظه ها و یادداشت های دانشجویی، چگونگی تثبیت ارتباط بین ربا و اخراج را در دنیای مسیحیت لاتین از قرن دوازدهم به بعد دنبال می کند. او با نشان دادن اینکه چگونه ایده‌ها و شیوه‌های اخراج در زمینه‌های مختلف تقلید و مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بازنگری تحریک‌آمیز پویایی آزار و اذیت در جامعه قرون وسطی اواخر ارائه می‌دهد.

بدون بازگشت، با افشای ماهیت اولیه و مسری اخراج، اثری پانوراما از تاریخ است که دیدگاه‌های جدیدی را در مورد روابط یهودی و مسیحی، گردش هنجارها و ایده‌ها در عصر قبل از چاپ، و تلاقی قانون، دین و زندگی اقتصادی  رادر اروپای پیشامدرن

ارائه می‌کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *