آژنگ نیوز: واکر کودک مدل حصیری در اوایل قرن پانزدهم،به کودکان نوپا کمک می‌کردند راه رفتن را بیاموزند و حالت ایستاده را برای آنها فراهم می‌کردند .این کار ضمنا دارای مضامین اخلاقی  نیز بود که ترویج  شخصیت راست قامت به شمار می آمد.

تصاویر و نقاشی‌های اروپایی قرن هفدهم و هجدهم، واکرهای مشابهی را نشان می‌دهند و محبوبیت آنها را تأیید می‌کنند. مانند همتایان امروزی ومدرن ، آنها به کودکان نوپا تحرک محدود می دادند.

آنها همچنین و مهمتر از همه، از سقوط خطرناک کودکان به داخل اجاق ها و شومینه ها جلوگیری میکردند. اما با استفاده منظم، واکرهای کودک چوبی و حصیری فرسوده و پارگی قابل توجهی داشتند.

کو1دک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با گذشت زمان، واکربچه با نام های زیادی از جمله گاری،بچه دونده، ومربی راه رفتن شناخته شده اند.این مدل برگرفته از یک نمونه  در قرن هجدهم بود، طرح مورد علاقه یک قاب چوبی با چهار پایه اریب و چند قطعه ضربدری بود.

نوزاد داخل قاب ایستاده و می توانست تکه های ضربدری را نگه دارد تا بایستد. به تدریج وبعدها برخی دیگر از چهارپایه ها با پایه مربع روی چرخ ساخته می شدند. کودک به خاطر چرخ ها می توانست به راحتی قاب را فشار دهدو حرکت کند.

در قرن نوزدهم، پیشرفت هایی صورت گرفت. یک قفسه کوچک در جلو واکر بود که  اسباب بازی ها را نگه می داشت. فنرهایی اضافه شد تا کودک بتواند بالا و پایین بپرد. در قرن بیستم، واکرها از پلاستیک رنگارنگ با انواع قفسه ها و اسباب بازی های اضافه شده، ساخته می شدند.

اما در دوران جدید این ادعا مطرح شد  که تعداد کل آسیب‌های مربوط به واکر حصیری نوزاد احتمالاً دست کم گرفته شده است.زیرا بیش از ۴۰ اصطلاح مختلف در گزارش‌های علمی یا خبری برای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، بنابراین تعداد آسیب‌های مربوط به دستگاه را پیچیده می‌کند.

در دوران اخیر کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده، آکادمی اطفال آمریکا، هشدارهایی را برای منصرف کردن والدین از استفاده از واکر کودک صادر کرده اند.همجنین آموزش مستقیم والدین در یک محیط پزشکی، تمایل والدین را به استفاده از این وسایل کاهش می دهد.

کو1دک2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کانادا، فروش واکر نوزاد در ۷ آوریل ۲۰۰۴ ممنوع شد، کانادا اولین کشور در جهان است که فروش، واردات و تبلیغات واکر نوزاد را ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل واکرهای دست دوم و اصلاح شده برای نوزاد نیزمی شود، از جمله آنهایی که در بازارهای کوچک فروخته می شوند.

در ایالات متحده، صدمات سالانه مربوط به واکر نوزاد از حدود ۲۱۰۰۰ در سال ۱۹۹۰ به حدود ۳۲۰۰ در سال ۲۰۰۳ کاهش یافت که به دلیل تبلیغات در مورد خطر چنین وسایلی و بهبود داوطلبانه ایمنی توسط تولید کنندگان است.

صدمات سالانه پس از اجرایی شدن استانداردهای اجباری کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (مصوب در سال ۲۰۱۰) از جمله الزامات آزمایش و ترمز برای جلوگیری از سقوط از پله، ۲۳ درصد کاهش یافت.

ترجمه از:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *