“آژنگ نیوز”: مردی در حین بازسازی خانه خود گنج معماری قرن چهاردهم میلادی را پیدا کرد. وقتی یک مرد اسپانیایی تصمیم گرفت خانه‌اش را بازسازی کند، این کار به کشفی که ممکن است فقط یک بار در زندگی رخ دهد،ختم شد.

زمانی که خوان فرانسیسکو لئون کاتنا، ساکن شهر اوبدا اسپانیا، تصمیم گرفت خانه خود را بازسازی کند، کارها خیلی دوام نیاوردند. او در پشت اولین دیواری که با خیال راحت تخریب کرد، یک نقش برجسته از دوره رنسانس پیدا کرد.

مرد 1خانه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

خوان در این خصوص توضیح داد: “ما با اتاق زیر شیروانی شروع کردیم، اولین جایی که در آن آثار تاریخی کشف کردیم و سپس، طبقه به طبقه، بقیه عمارت تاریخی ظاهر شدند. البته این چیزی کوچک نبود، زیرایک سازه ۱۱ متری بود.”

خوان بلافاصله دریافت که چیزی متفاوت در مورد ساختمان وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفت با یک شرکت متخصص در میراث تاریخی تماس بگیرد. از طریق آنها، او متوجه شد که آنچه پیدا کرده است، بخشی از نمای کلیسای قدیمی مقدس اوبدا است که در سال ۱۳۴۷ میلادی ساخته شده است .

علاوه بر این کشف باورنکردنی، خوان همچنین می‌دانست که این وضعیت باید برای او پاداشی به همراه داشته باشد، زیرا طبق قانون میراث تاریخی در قانون اساسی اسپانیا، برای هر کشف تصادفی باستان‌شناسی باید پاداش نقدی به یابنده پرداخت شود.

ناگفته نماند که خوان بلافاصله یافته خود را به شهرداری گزارش داد. اما او پاسخ را دوست نداشت: بازسازی خانه باید فوراً به حالت تعلیق در می آمد.

مرد 2خانه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از چهار سال کشمکش قانونی، مالک همچنان منتظر جایزه خود و پایان کاوش های باستان شناسی در این سازه است، بنابراین می تواند آن را به چیزی تبدیل کند که «همه می توانند از آن لذت ببرند»، مانند «یک رستوران یا ساختمان آپارتمان».

خوان می گوید:به ما گفته شد که به چیزی دست نزنیم و ما این کار را کردیم. همه چیز همانطور که در روز کشفش بود باقی می ماند.»

منبع :سایت اسپوتنیک موندو

مترجم :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *