آژنگ نیوز: تولید هندوانه غول پیکر در چین به صورت تجاری در آمده است. البته تولید هندوانه چین یک تحول در حوزه تولیدات کشاورزی نیز بوده ودر طی یک سال  بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولید شده است.

همچنین در طی یکسال بیش از ۷۰میلیون تن هندوانه در این کشورمصرف شده است. طبق آمار فائو، مصرف سرانه هندوانه از ۵۰کیلوگرم (کیلوگرم) فراتر رفته است.

هندوانه از دیرباز میوه ای مناسب برای کیف پول مردم در چین بوده است. بر اساس داده‌های مرکز اطلاعات وزارت کشاورزی و امور روستایی چین، قیمت هندوانه پایین‌ترین قیمت در میان پنج میوه عمده مصرف‌شده در چین را دارد.

هندو1نه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چونگ کینگ در جنوب غربی چین،مهمترین منطقه تولید هندوانه های عظیم در این کشور است. همچنین مسابقه ای با تم هندوانه در شهر پانگژوانگ، ناحیه داکسینگ پکن برگزار شد. در طول این رویداد، یک هندوانه ۸۰.۱ کیلوگرمی عنوان “سلطان هندوانه” را به دست آورد.

درسال ۲۰۲۰، تولید سالانه هندوانه به ۱۱۰هزار تن رسید و ۶۰۰ میلیون یوان درآمد از آن حاصل شد. ارزش کل تولید پارک های صنعتی هندوانه در این کشور به ۱ میلیارد یوان می رسد.

پرورش هندوانه یکی از روشهای نجات از فقر مردم ساکن در روستاهای این کشوربود. به عنوان نمونه، روستای جین جیاپینگ، که قبلا یکی از ۹۶ روستای فقیر در شهرستان فنگدو بود، با کاشت هندوانه مردمش از فقر نجات یافتند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *