“آژنگ نیوز”:یک کتابدار با تبدیل کنده درخت قدیمی و ۱۱۰  ساله به کتابخانه رایگان جان تازه ای به این پدیده طبیعی و تاریخی داد.

کتابدار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وقتی کتابدار هستید و یک کنده درخت ۱۱۰ ساله جلوی خانه خود دارید چه اتفاقی می افتد؟ برای شارالی آرمیتاژ هاوارد، که در کتابخانه عمومی Coeur d’Alene در آیداهو کار می کند، پاسخ آسان بود. او تصمیم گرفت آن را به یک کتابخانه تبدیل کند!

البته، زمانی که این درخت باستانی چوب پنبه شروع به پوسیدگی کرد و به دلایل ایمنی مجبور شد شاخ و برگ و قسمت بالایی آنرا قطع کند. شرالی از این موضوع بسیار متاسف شد .اما بعد متوجه شد که می تواند آن را به چیزی خاص برای جامعه خود تبدیل کند. اکنون، کتابخانه رایگان کوچک او به افرادی که در نزدیکی زندگی می‌کنند اجازه می‌دهد تا در اوقات فراغت خود کتابی ببرند یا بگذارند.

این کتابدار که قبلاً در زمینه صحافی نیز تحصیل کرده بود، هنگام نصب کتاب‌خانه چوبی زیبای خود به آخرین جزئیات نیز توجه داشت. با پله های سنگی، درب شیشه ای و نورپردازی گرم داخلی و خارجی که فضایی دلپذیر را فراهم می کند، این کتابخانه کامل شده است. سقف بالای آن نیز به گونه ای  طراحی شده  که موجب جلوگیری از پوسیدگی این کنده و یا کتابخانه می شود.

در طراحی کتابخانه نیز ظرافت بکار رفته است.بدین صورت که  دندانه‌های بالای کتابخانه در در واقع کتاب‌های مینیاتوری هستند که برخی از آثار کلاسیک بزرگ مانند آوای وحش جک لندن و خوشه های خشم جان اشتین بک را به یاد می‌آورند.

حتی اگرکسی نتواند به این کتابخانه برود، به احتمال زیاد یک کتابخانه رایگان کوچک در نزدیکی خود دارد. زیرا این پروژه به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل شده است که با تشویق تبادل کتاب در سراسر جهان، عشق به مطالعه و جامعه را تقویت می کند. در حال حاضر، بیش از ۱۵۰ هزار کتابخانه کوچک رایگان ثبت شده در بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان وجود دارد که سالانه بیش از ۷۰ میلیون کتاب را به اشتراک می گذارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *