“آژنگ نیوز”:عصر اکتشاف یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ جهان غرب است. این دوران از اوایل قرن پانزدهم شروع شد و تا پایان قرن هفدهم ادامه یافت و کاوشگران اروپایی از مهارت های ناوبری خود برای سفر به جهان استفاده کردند. به طور کلی، عصر اکتشاف به دلایل مختلف، به ویژه در کشورهای پرتغال، اسپانیا، فرانسه و انگلستان رخ داد.

نخست، کشورهای اروپایی به دنبال مسیرهای تجاری جدید برای شرکای تجاری دور در خاور دور، از جمله: چین، هند و ژاپن بودند. کشورهای اروپایی به طور سنتی از طریق جاده ابریشم با این کشورها تجارت می کردند. جاده ابریشم بیشتر زمینی بود و زمان زیادی از بازرگانان برای ارسال کالاها می گرفتند. کشورهای اروپایی علاقه مند به تسریع تجارت از طریق یافتن مسیر دریایی سریعتر بودند.

کشف1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسافران جاده ابریشم

دلیل دوم برای آغاز عصر اکتشاف، ظهور سلطنت مطلقه در اروپا بود. پادشاهان قدرتمند اروپا اقتدار و ثروت هر کشور را متمرکز کرده بودند و از ثروت هنگفت خود برای تأمین هزینه سفرهای بسیاری از کاوشگران استفاده می کردند. به عنوان مثال، کریستف کلمب توسط پادشاه فردیناند و ملکه ایزابلا اسپانیا تأمین مالی شد.

مهارت و فناوری

سوم، اروپایی‌ها پیشرفت‌های چشمگیری در مهارت و فناوری ناوبری خود ایجاد کرده بودند که به کاشفان اولیه اجازه می‌داد بیشتر و دقیق‌تر در دریا سفر کنند. به عنوان مثال، ساخت کشتی در سال‌های قبل از شروع عصر اکتشاف به شدت بهبود یافته بود. کشتی‌های جدید، مانند کاراک و کارول، به کاوشگران این امکان را می‌داد که محموله‌های بیشتری را نگه دارند و سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

دلیل نهایی

علت نهایی آغاز عصر اکتشاف به این دلیل است که اروپاییان آن زمان به فرهنگ ها و کالاهای خارجی علاقه مند بودند. به طور کلی، رنسانس در اروپا باعث گسترش ایده های جدید و درک جدید از جهان شد. اروپایی ها علاقه مند بودند در مورد این ایده های جدید بیاموزند و جهان بینی خود را گسترش دهند.

کشف2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در نظر گرفته می شود که عصر اکتشاف بیشتر در چهار کشور اروپایی رخ داده است که شامل: پرتغال، اسپانیا، فرانسه و انگلیس می شود. هر یک از این کشورها همان نیروهایی را تجربه کردند که آنها را به کاوش در جهان سوق داد، اما آنها همچنین یک ویژگی مهم مشترک داشتند. همه آنها کشورهایی بودند که با اقیانوس اطلس هم مرز بودند و با بندرهای دریایی فراوان و ملوانان مجرب به راحتی به دریا دسترسی داشتند. این موضوع به این چهار کشور اجازه داد تا توانایی شروع کاوش را داشته باشند در حالی که سایر کشورهای اروپایی این کار را نکردند.

نویسنده:حسن محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *