“آژنگ نیوز”:آب نبات عصا شکل از جمله شیرینی هایی است که دوران کریسمس بین مردم مسیحی رواج جالب توجهی دارد.اولین اشاره تاریخی به آب نبات عصا شکل به سال ۱۶۷۰میلادی برمی گردد. رئیس گروه کر در کلیسای جامع کلن در آلمان ابتدا چوب آب نبات را به شکل عصا خم کرد تا نشانگر عصای چوپان باشد. سپس عصاهای تمام سفید آب نبات در طول مراسم شب عیسی طولانی به کودکان داده شد.

آداب و رسوم روحانیون مبنی بر پخش آب نبات در مراسم کریسمس سرانجام در سراسر اروپا و بعداً به آمریکا گسترش یافت. در آن زمان، عصاها هنوز سفید بودند، اما گاهی اوقات شیرینی‌سازان برای تزئین بیشتر عصا، گل رز اضافه می‌کردند. در سال ۱۸۴۷، اولین اشاره تاریخی به نیشکر در آمریکا زمانی ظاهر شد که یک مهاجر آلمانی به نام آگوست ایمگارد درخت کریسمس را در خانه خود در ووستر، اوهایو با آب نباتهای قندی تزئین کرد.

آب نبات عصایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

راه راه قرمز و سفید

حدود ۵۰ سال بعد، اولین آب نبات های راه راه قرمز و سفید ظاهر شد. هیچ کس نمی داند دقیقا چه کسی این راه راه ها را اختراع کرده است، اما بر اساس کارت های تاریخی کریسمس، ما می دانیم که قبل از سال ۱۹۰۰ هیچ عصای آب نبات راه راه ظاهر نشد. حتی تا آغاز قرن بیستم تصاویری از آب نبات های راه راه وجود نداشت. در همان زمان، آب نبات‌سازان شروع به اضافه کردن طعم‌های نعناع فلفلی و سبزی زمستانی به آب نبات‌های خود کردند و این طعم‌ها به زودی به عنوان طعم‌های مورد علاقه سنتی پذیرفته شدند.

در سال ۱۹۱۹، یک آب نبات ساز به نام باب مک کورمک شروع به ساختن آب نبات کرد. و در اواسط قرن، شرکت او، Bob’s Candies، به دلیل آب نبات های خود به طور گسترده ای مشهور شد. در ابتدا، عصاها باید با دست خم می شدند تا شکل “J” را ایجاد کنند. با کمک برادر شوهرش، گریگوری کلر، که ماشینی را برای خودکارسازی تولید نیشکر آب نبات اختراع کرد، این وضعیت تغییر کرد.

افسانه ها

افسانه ها و باورهای مذهبی بسیاری در مورد آب نبات عصایی وجود دارد. بسیاری از آنها عصا را به عنوان نمادی مخفی برای مسیحیت در زمانی که مسیحیان در شرایط ظالمانه تری زندگی می کردند به تصویر می کشند.

ادعا شده است که عصا به شکل “J” برای “عیسی” بوده و نوارهای قرمز و سفید نشان دهنده خون و پاکی مسیح است. همچنین گفته می شود که سه نوار قرمز نماد تثلیث مقدس است و سختی آب نبات نمایانگر پایه کلیسا بر روی سنگ جامد است. در مورد عطر و طعم نعناع نیشکر، نشان دهنده استفاده از زوفا، گیاهی است که در عهد عتیق به آن اشاره شده است.

با این حال، هیچ مدرک تاریخی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد، اگرچه برخی آنها را خوشایند می دانند. همانطور که قبلاً اشاره شد، عصاهای آب نبات حتی تا قرن هفدهم وجود نداشتند، به همین دلیل است که برخی از این ادعاها را غیرمحتمل می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *