آژنگ نیوز: کشف باورنکردنی نقش برجسته‌های مذهبی و سکولاردرغاررویستون مربوط به حدود سال ۱۳۱۰میلادی که شامل یک مجسمه شیلا-نا-گیگ، سنت کاترین، و صحنه‌هایی از زندگی مسیح استُرویدادی ویژه در زمینه تاریخ اروپاست.

در شمال لندن در شهر رویستون انگلیس، غاری عجیب و مرموز ساخته دست انسان قرار دارد که صدها سال از دید ساکنان شهر پنهان بود. زمانی در قرن دوازدهم، یک پایگاه تجاری در رویستون پدیدار شد.سالهابعد، کارگران در بازار ، ورودی غاررا به صورت اتفاقی کشف کردند.

غار1 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

غار رویستون

شهر رویستون در امتداد راه ایکنیلد قرار دارد که اکنون خیابان ملبورن نامیده می‌شود، جاده‌ای باستانی که به دشت سالزبری می‌پیوندد – همان مکانی که استون هنج در آن قرار دارد – و قبایل ماقبل تاریخ، مهاجمان رومی و حتی شوالیه‌های معبد از آن استفاده می‌کردند. در آگوست ۱۷۴۲میلادی، کارگری برای نصب نیمکتی در بازار شهر در این خیابان استخدام شد و یک سنگ آسیاب گرد در زیر زمین پیدا کرد.

وقتی آن را جابجا کرد، یک راهرو۳۰ فوتی را پیدا کرد که به غاری منتهی می شد که دیوارهای آن با کنده کاری های تزئین شده از صحنه های مذهبی پوشیده شده بود. مردم شهر مطمئن بودند که غار باید گنج بزرگی را پنهان کرده باشد، اما کمی بیشتر از چند تکه سفال و مقداری استخوان پیدا نکردند.

چه کسی غار رویستون را ساخته است؟

مشخص نیست که چه کسی غار رویستون را ایجاد کرده است یا هدف آن چیست، اما نظریه هایی از انبار راهبان آگوستینی گرفته تا یک لژ فراماسون اولیه مرتبط با شاه جیمز اول را شامل می شود. با این حال، نظریه ای که بیشترین توجه را به خود جلب کرده این است که ازاین غار به عنوان یک مکان ملاقات مخفی استفاده می شده است.

برای شوالیه های معبد به عنوان شاهد، مورخان به برخی از کنده کاری های دیوارهای غار اشاره می کنند که به نظر می رسد نمادهای معبد را به تصویر می کشد .آنها با کنده کاری های غارهایی که در فلسطین یافت شده است، جایی که شوالیه های معبد در جنگ های صلیبی خود سفر می کردند،شباهت دارند.

محققان هنوز حکاکی‌های دیوار غار رویستون را مطالعه می‌کنند و متون باستانی را برای یافتن پاسخ به اسرار غار بررسی می‌کنند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *