“آژنگ نیوز”:سلطان پله در تهران مردم بسیاری را به استادیوم کشاند. پله در روز چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۱ خورشیدی وارد ایران شد. جمعیت زیادی در فرودگاه مهر آباد از او وتیم فوتبال سانتوز برزیل استقبال کردند. در این روز مهراب شاهرخی بازیکن تیم ملی و پرسپولیس تهران نیز در فرودگاه حضور یافته بود.او با ۳۹ درجه تب از ساعت شش صبح در فرودگاه مهر آباد بود تا اینکه پله ساعت هفت ونیم وارد فرودگاه تهران شد.

پله1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

استقبال مردم هم از او بسیار زیاد بود و بسیاری از آنها از پله امضا می خواستند. در این میان هم یکی از افراد زرنگ یک سفته سفید برای امضا پله ارایه کرده بود!

تیم سانتوز برای مسابقه با تیم منتخب تهران که ترکیبی از بازیکنان تیمهای پرسپولیس تاج و پاس و عقاب تهران بودند،وارد ایران شده بود.تیم سانتوزقبل از رسیدن به ایران به ایتالیا رفته و تیم ساتنوز با تنها گل پله بر تیم ناپولی غلبه کرده بود.

این مسابقه درروز جمعه ۱۵ اردیبهشت در استادیوم آزادی امروزین انجام میشد. قبل از آغاز بازی  تیم پله دو تیم دختران باشگاه پاس و تاج با یکدیگر مسابقه دادند.

پله2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ابتدا قرار بود که این مسابقه از تلویزیون فقط برای شهرستانها پخش شود و تهرانی های باید برای تماشای بازی بلیت خریده و به استادیوم می رفتند.اما در روز مسابقه این بازی هم از تلویزیون و هم رادیو به صورت مستقیم برای همه ایران پخش شد.

همچنین نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز از این مسابقه در استادیوم دیدن کردند. گل اول مسابقه را پله با ضربه سری که بی شباهت با شوت نبود وارد دروازه تیم ایران کرد.این مسابقه با نتیجه ۵ بر ۱ به سود سانتوز خاتمه یافت و پله سه گل در این بازی زد.یکی از گلهای بازی را هم داور مردود اعلام کرد.

پله3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این زمان پله در اوج شهرت بود.او حدود یک سال قبل در جام جهانی سال ۱۹۷۰ مکزیک برای سومین بار جام جهانی را برنده شده بود.اودرحال حاضرنیز تنها بازیکنی است که ۳ بار برنده جام جهانی شده است. ادسون آرانتس دونا سیمنتو دیشب در ۸ دی ماه سال ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.پله در مجموع در سال ۵۱ حدود ۶۰ساعت در ایران بود ،اما در این خصوص به دلیل محبوبیت او در آن زمان صفحات زیادی به نگارش درآمد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *