آژنگ نیوز: بازسازی چهره یک زن، یک کشیش و یک اسقف از اسکاتلند قرون وسطایی توسط متخصصان انجام شد.چهره آنها نمی توانست واقعی تر ازآنچه باشد که اینک تصویر شده است.

در سال ۱۹۵۷ میلادی، کارگرانی که کلیسایی در ویتورن اسکاتلند تعمیرات ساختمانی انجام می دادند، سه تابوت سنگی را در یک دخمه قرون وسطایی کشف کردند. کاوش‌های باستان‌شناسی نشان داد که یکی از آنها حاوی بقایای اسقف والتر است که از سال ۱۲۰۹میلادی تا ۱۲۳۵ در این سمت بود. دو نفر دیگر، همانطور که مشخص شد، استخوان‌های یک راهب و یک زن جوان را برای قرن‌ها نگهداری می‌کردند.

اسکاتلندی2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با کمک باستان شناسان دانشگاه بادفورد، کریستوفر رین، انسان شناس قانونی، اخیراً بازسازی چهره این سه فرد را به عنوان بخشی از پروژه Cold Case Whithorn به پایان رساند که هدف آن کشف بیشتر تاریخ قرون وسطی اسکاتلند است.

رین در یک ارائه ویدئویی درباره این موضوع گفت: «من نمی‌خواستم این چهره‌ها شبیه یک مجسمه دیجیتالی به نظر برسند، بنابراین وقتی صحبت از ماهیچه‌ها شد، آنها را با موم مجسمه‌سازی کردم و سپس آنها را به همان روشی که جمجمه اسکن شد اسکن کردم.» پروژه. من با افزودن بافت‌های عکاسی، آن را شبیه به یک شخص ساختم، که فرآیندی است برای انتخاب عکس‌های چند فرد مختلف که شبیه مدل سه‌بعدی به نظر می‌رسند و سپس آن را روی جمجمه نمایش می‌دهند

اسکاتلندی1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نتیجه بازسازی

نتیجه سه بازسازی سه بعدی بسیار واقعی از افرادی که ۷۰۰ سال پیش در اسکاتلند زندگی می کردند شگفت انگیز است. تصاویر مربوط به یک زن، یک کشیش و یک اسقف است.کارشناسان با استفاده از هوش مصنوعی، آنها را دوباره زنده کردند و حتی به وسیله تکنولوژی باعث شدند حرکت کنند، پلک بزنند و حتی لبخند بزنند – انگار که هنوز زنده هستند.

رین سرپرست کارشناسان می‌گوید: «کار کردن روی جمجمه‌ها در کنار هم واقعا جالب بود، زیرا یکی از آنها، کشیش با شکاف لب و کام، نامتقارن‌ترین جمجمه‌ای است که من تا به حال روی آن کار کرده‌ام. “دیگری، زن جوان، متقارن ترین جمجمه ای است که روی آن کار کرده ام.”

اسکاتلندی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جولیا مویر وات، مدیر توسعه The Whithorn Trust، گفته: «فرصت دیدن و تصور اینکه ما می‌توانیم این سه نفر را از قرن‌ها پیش بازسازی کنیم، راهی قابل توجه برای کمک به درک تاریخ و اصل و نسب خود است

تصور اینکه زندگی واقعاً در قرون وسطی چگونه بوده است، همیشه چالش برانگیز است، و این بازسازی ها روشی درخشان برای آشنا شدن با این افراد از گذشته ما، زندگی روزمره، امیدها و باورهایشان است.»

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *