“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران، امروز ۶دی ماه،بدین شرح است:

۶دی ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،۱۳۰۶ نفر از ایرانیان مقیم عراق که توسط ماموران عراقی از طریق مرز خسروی به ایران رانده شده بودند از طرف مقامات دولتی به اردوگاه قصر شیرین منتقل شدند.

۶دی ماه سال ۱۳۵۴ خورشیدی،موافقتنامه های مربوط به مرزهای آبی و خاکی رودخانه های مرزی و مشترک و وظایف کمیسیون های مرزی میان دولت ایران و دولت جمهوری عراق در کاخ دارالسلام بغداد به امضا رسید.

۶دی ماه سال ۱۳۴۴ خورشیدی،شرکت صنایع پتروشیمی بمنظور تمرکز کلیه فعالیت ها که تا کنون در زمینه توسعه صنایع پتروشیمی توسط سازمانهای مختلف صورت میگرفت تاسیس گردید.

منابع۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
آذر ماه سال ۱۳۵۲ خورشیدی

۶دی ماه سال ۱۳۴۴ خورشیدی،هیات نمایندگی ایران برای امضا موافقتنامه همکاری های فنی و اقتصادی ایران و شوروی و قراردادهای مربوط به تاسیس کارخانه ذوب آهن در ایران و فروش گاز به شوروی به مسکو عزیمت کرد.

۶دی ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،به منظور توسعه همکاری فنی و علمی بین ایران و فرانسه و تنظیم اصول کلی روش های علمی این همکاری موافقتنامه ای بوسیله وزیر امور خارجه ایران و سفیر فرانسه به امضا رسید.

۶دی ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،برای ایجاد فضای سبز در تهران ۷۰۰ هکتار از اراضی تپه ماهور منطقه لویزان جزو صنایع ملی ایران اعلام شد و برای جنگل کاری اختصاص یافت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *