“آژنگ نیوز”:اولین قلم نشانگر(ماژیک علامت گذاری) احتمالاً قلم نشانگر نوک نمدی بود که در دهه ۱۹۴۰میلادی ایجاد شد. از این وسیله عمدتاً برای برچسب زدن و کاربردهای هنری استفاده می شد. در سال ۱۹۵۲، سیدنی روزنتال اقدام به بازاریابی “نشانگر جادویی” خود کرد که شامل یک بطری شیشه ای بود که جوهر و یک فتیله نمدی پشمی را در خود جای می داد.

در سال ۱۹۵۸، استفاده از نشانگر رایج شد و مردم از آن برای نوشتن حروف، برچسب‌گذاری، علامت‌گذاری بسته‌ها و ایجاد پوستر استفاده می‌کردند.

هایلایت و نشانگرهای ریز برای اولین بار در دهه ۱۹۷۰ دیده شدند. نشانگرهای دائمی نیز در همین زمان در دسترس قرار گرفتند. آنها در دهه ۱۹۹۰ محبوبیت فراوانی پیدا کردند.

نشانگر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قلم نشانگر نوک مدرن توسط یکیوهوری مدیر شرکت لوازم التحریر توکیو، ژاپن در سال ۱۹۶۲ اختراع شد. وعلامت تجاری ویژه خود  را در اوایل دهه ۹۰به ثبت رساند. قلم Hi-Liter که معمولاً به عنوان برجسته کننده شناخته می شود، یک خودکار علامت گذاری است که یک کلمه چاپ شده را با رنگ شفاف پوشش می دهد و آن را خوانا و برجسته می کند.

در سال ۱۹۹۱، شرکت بانی و اسمیت  یک خط بازطراحی شده ماژیک علامت گذاری را معرفی کرد که شامل هایلایت و نشانگرهای دائمی بود. در سال ۱۹۹۶، نشانگرهای دقیق ماژیک جادویی برای نوشتن و طراحی دقیق روی تخته های سفید، تخته های پاک کن خشک و سطوح شیشه ای معرفی شدند.

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *