“آژنگ نیوز”:تاریخچه تاسیس پارک عمومی درآمریکا به حدود سیصد سال پیش باز میگردد.در قرن هجدهم، بروکلین یکی از شش روستایی بود که در انتهای غربی لانگ آیلند قرار داشت. در سال ۱۸۱۴میلادی، خدمات کشتی رابرت فولتون به گسترش تجارت رودخانه شرقی کمک کرد و شهر در حال رشد را با همسایه و رقیبش، شهر نیویورک، پیوند داد.

بروکلین که در سال ۱۸۳۴ به صورت مدرن سازماندهی شد، در عرض سی سال به سومین شهر بزرگ کشور جدید تبدیل شد. شلوغی و شرایط غیربهداشتی ناشی از آن، اولین تلاش آمریکایی ها را در برنامه ریزی شهری، با فضای سبز عمومی به عنوان یک ضرورت بهداشتی بیش از یک ضرورت زیبایی شناختی، آغاز کرد.

پارک۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در همان زمان، مفاهیم جدید در مورد نقش پارک های عمومی در آمریکا محبوبیت پیدا کرد. در سال ۱۸۵۸، طراحان فردریک لا اولمستد و کالورت واکس پارک مرکزی را در منهتن تکمیل کردند. به زودی جنبشی در بروکلین برای ایجاد یک پارک خاص رشد کرد. جیمز تی استراناهان، یک رهبر تجاری و مدنی، به عنوان رئیس کمیسیون‌های پارک‌های بروکلین، بر ایجاد پارک از آغاز تا تکمیل نظارت داشت.

پارک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اوایل دهه ۱۸۶۰، استراناهان استدلال کرد که پارکی  که در بروکلین ساخته می شود «به یک تفرجگاه مورد علاقه برای همه طبقات جامعه ما تبدیل می‌شود و هزاران نفر را قادر می‌سازد تا از هوای خالص و ورزش سالم در تمام فصول سال لذت ببرند…».

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *