“آژنگ نیوز”:محبوب ترین خودروهای جهان کدامیک هستند. در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد:چندین عامل بر محبوبیت یک خودرو تأثیر می گذارد: سابقه ایمنی، ارزش فروش، قابلیت اطمینان و دوام آن. برخی از وسایل نقلیه به این دلیل محبوب هستند که اصول اولیه انتقال افراد از نقطه A به B را برآورده می کنند، در حالی که برخی دیگر قابل توجه هستند زیرا چیزی بیش از موارد اولیه را ارائه می دهند.

با افزایش هزینه های زندگی در سراسر جهان، مردم به دنبال وسایل نقلیه ارزان قیمت و با حداقل هزینه های نگهداری هستند. خودروهای برقی در حال افزایش محبوبیت هستند،البته نه به این دلیل که ارزان هستند، بلکه قابل اعتمادتر هستند و آلایندگی کمتری دارند. ملی گرایی باعث فروش داخلی وسایل نقلیه می شود و کشورها با افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی از واردات جلوگیری می کنند. در این گزارش پرفروش ترین خودروها بر اساس کشور ارائه شده است.

خودروها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

استرالیا – فورد فالکون

استرالیا فورد فالکون را بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ تولید کرد. این شرکت هفت مدل از این خودرو را تولید کرد و بیش از سه میلیون دستگاه در استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی فروخت. فورد فالکون بر تجارت تاکسی در نیوزلند و استرالیا و همچنین ناوگان شرکت و خودروهای پلیس تسلط دارد. در سال ۲۰۱۳، فورد اعلام کرد که قصد دارد تولید فالکون را متوقف کند و در ۷ اکتبر ۲۰۱۶، آخرین خودرو از خط تولید خارج شد.

چین – فولکس واگن سانتانا

فولکس واگن سانتانا برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ در چین به صورت آزمایشی ساخته شد. ۱۰۰ خودروی اول از قطعات تحویل داده شده از آلمان ساخته شدند. جوینت ونچر شانگهای فولکس واگن خودرو در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و تولید تجاری سانتانا آغاز شد. مردم محلی به طور کامل از این وسیله نقلیه استقبال کردند و دو سال بعد بیش از ۱۰هزار دستگاه در چین ساخته و فروخته شد. چندین گونه از سانتانا بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸تولید شد. تقریباً ۱.۶۸ میلیون از این خودرو در چین مونتاژ و فروخته شد.

فرانسه – رنو کلیو

شرکت فرانسوی رنو، رنو کلیو را تولید می کند. این خودرو در سال ۱۹۹۰ عرضه شد و تا سال ۲۰۱۲ در نسل چهارم خود قرار گرفت. این خودرو محبوب شد و به یکی از پرفروش ترین خودروهای اروپا تبدیل شد. این خودرو با نام رنو لوتسیا در ژاپن فروخته می شود زیرا هوندا کلیو حقوق نام “کلیو” را در این کشور محفوظ می دارد. این خودرو هنوز در حال تولید است و تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۲.۳ میلیون دستگاه فروخته است.

ژاپن – تویوتا کرولا

تویوتا کرولا محبوب ترین وسیله نقلیه در جهان و ژاپن است. در سال ۱۹۶۶ این خودرومعرفی شد و تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰ میلیون دستگاه فروخت. اولین مدل این خودرو در ژاپن تولید شد، اما بعداانواع آن در سراسر جهان از جمله در تایوان و ایالات متحده تولید شد. نسل دوازدهم کرولاهایی که در حال حاضر ساخته می شوند، تویوتا کرولا (E210) هاچ بک و کرولا تورینگ اسپرت هستند.

ایالات متحده – فورد سری F

اولین مدل از سری F فورد در سال ۱۹۴۸ تولید شد و از آن زمان به بعد، انواع آن به شاسی کابین، خودروهای تجاری و وانت پیکاپ افزایش یافت. F 150 محبوب ترین مدل از سری F است و در حال حاضر در نسل سیزدهم خود قرار دارد. این خودروها از سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها در ایالات متحده بوده‌اند و در سال ۲۰۱۸، سری F حدود ۴۱ میلیارد دلار درآمد داشته است. بیش از ۳۴میلیون دستگاه در سراسر جهان تولید و فروخته شده است که ایالات متحده بزرگترین بازار آن است.

خودروها۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

تویوتا کرولا با بیش از ۴۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان پرفروش ترین خودرو است. فولکس واگن بیتل اولین بار در سال ۱۹۳۸ مونتاژ شد و تا زمان توقف تولید در سال ۲۰۰۳، این خودرو بیش از ۲۱.۵ میلیون دستگاه فروخته بود. این اولین خودرویی بود که فروش آن از ۲۰ میلیون فراتر رفت. لادا “کلاسیک” خودرویی بود که توسط سازنده خودروی روسی AvtoVAZ بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ تولید شد. این خودرو در میان محبوب‌ترین خودروهای اروپا بود که ۱۷.۷۵ میلیون دستگاه فروخته شد.

نویسند:فرحناز عباسی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *