“آژنگ نیوز”:ارتفاع سنج ابزاری است که فاصله عمودی را با توجه به سطح مرجع اندازه گیری می کند. می تواند ارتفاع سطح زمین از سطح دریا یا ارتفاع  و یا هواپیما را از سطح زمین را نشان دهد. فیزیکدان فرانسوی لوئی پل کایلت ارتفاع سنج و فشارسنج فشار را اختراع کرده است.

همچنین کایلت اولین کسی بود که در سال ۱۸۷۷ اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و هوا را مایع کرد. او در حال مطالعه ترکیب گازهایی بود که از آهن در کوره بلند کارخانه آهن پدرش خارج می شد.البته درهمان زمان،رائول پیر پیکتت،پزشک سوئیسی،اکسیژن مایع را با استفاده از روش دیگری بدست آورد.او همچنین  به هوانوردی علاقه داشت، که منجر به اختراع ارتفاع سنج مدرن برای اندازه گیری ارتفاع هواپیما شد.

در سال ۱۹۲۸، یک مخترع آلمانی-آمریکایی به نام پل کولسمن با اختراع اولین ارتفاع سنج دقیق فشارسنجی جهان که “پنجره کولسمن” نیز نامیده می شد، دنیای هوانوردی را تغییر داد. ارتفاع سنج او فشار هوا را به فاصله بالاتر از سطح دریا بر حسب فوت تبدیل کرد. حتی به خلبانان اجازه پرواز بدون داشتن تصویر را می داد.

کولسمن در آلمان متولد شد و در آنجا در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد. او در سال ۱۹۲۳ به ایالات متحده مهاجرت کرد و در نیویورک به عنوان راننده کامیون برای شرکت ابزار پایونیر مشغول به کار شد. او در سال ۱۹۲۸ زمانی که پایونیر طراحی او را نپذیرفت، شرکت ابزارسازی کولسمن را تأسیس کرد. او در سال ۱۹۲۹ میلادی از ستوان جیمی دولیتل یک پرواز آزمایشی با ارتفاع سنج انجام داد و در نهایت توانست آنها را به نیروی دریایی ایالات متحده بفروشد.

ارتفاع سنج - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کولسمن محصول شرکت خود را در سال ۱۹۴۰ به مبلغ چهار میلیون دلار به شرکت دی اسکوار فروخت. شرکت ابزار کولسمن در نهایت به بخشی از شرکت سان شیمیکال کورپوریشن تبدیل شد. کولسمن همچنین صدها حق ثبت اختراع دیگر را ثبت کرد، از جمله آنهایی که برای تبدیل آب نمک به آب شیرین و سطح حمام مقاوم در برابر لغزش بودند. او حتی مالک یکی از اولین مناطق اسکی در ایالات متحده، Snow Valley در ورمونت بود. او با بارونس جولی “لولی” ازدواج کرد و املاک The Enchanted Hill را در بورلی هیلز خریداری کرد.

ارتفاع سنج رادیویی

لوید اسپنچایلد اولین ارتفاع سنج رادیویی را در سال ۱۹۲۴ اختراع کرد. او یکی از اهالی بومی سنت لوئیس، میسوری بود که از موسسه پرت در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شد. او به ارتباطات بی سیم و رادیویی علاقه داشت و در شرکت های تلفن و تلگراف کار می کرد. او در نهایت مدیر توسعه انتقال فرکانس بالا در آزمایشگاه تلفن بل شد.

اصل نحوه عملکرد ارتفاع سنج رادیویی شامل نظارت بر پرتو امواج رادیویی ارسال شده توسط هواپیما و زمان بازگشت آنها به عنوان بازتاب از زمین برای محاسبه ارتفاع از سطح زمین است. ارتفاع سنج رادیویی با ارتفاع سنج  وفشارسنج در نشان دادن ارتفاع از سطح زمین در زیر سطح دریا و نه از سطح دریا متفاوت است. این یک تفاوت مهم برای بهبود ایمنی پرواز است. در سال ۱۹۳۸، ارتفاع سنج رادیویی FM برای اولین بار توسط آزمایشگاه بل در نیویورک به نمایش گذاشته شد. در اولین نمایش عمومی این دستگاه، سیگنال های رادیویی از روی زمین منعکس شدند تا ارتفاع هواپیما را به خلبانان نشان دهند.

علاوه بر ارتفاع سنج، او همچنین یکی از سازندگان کابل کواکسیال، جزء مهم تلویزیون و خدمات تلفن از راه دور بود. او بیش از ۱۰۰ اختراع در زمینه فناوری ارتباطات داشت.

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *