“آژنگ نیوز”:پِی پال بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین جهان است. این شبکه انتقال پول الکترونیکی را در سراسر جهان ارائه می دهد و جایگزینی الکترونیکی برای روش های سنتی مانند حواله و چک کاغذی است. PayPal پرداخت‌های مربوط به سایت‌های حراج آنلاین و فروشندگان را نیزپردازش می‌کند که برای آن کارمزد تراکنش دریافت می‌کند.

تشکیل پی پال

پی پال در سال ۱۹۹۸ با نام Confinity توسط Ken Howery، Luke Nosek، Max Levchin، Peter Thiel، Yu Pan و Russel Simmons تشکیل شد. در مراحل اولیه، این شرکت بر روی توسعه امنیت نرم افزار برای مشتریان فردی متمرکز شد. در اوایل سال ۲۰۰۰، این شرکت شروع به توسعه و آزمایش یک سیستم انتقال پول آنلاین کرد که توجه ایلان ماسک، موسس X.com، شرکتی که خدمات بانکداری آنلاین را ارائه می‌کرد، جلب کرد. در مارس ۲۰۰۰، Confinity و X.com ادغام شدند و چند ماه بعد، ماسک تصمیم گرفت خدمات بانکی X.com را خاتمه دهد و بر تراکنش های مالی تمرکز کند. در سال ۲۰۰۱، X.com به PayPal تغییر نام داد. این شرکت در مرحله توسعه خود به دلیل برنامه های ارجاع و هزینه های کم به سرعت توسعه یافت و به سرعت پنج میلیون مشتری جدید بین مارس تا تابستان سال ۲۰۰۰ ثبت کرد. در سال ۲۰۰۲، پی پال سهام شناور در NASDAQ و در همان سال، سهم خود را به ثبت رساند. بدین ترتیب قیمت شرکت  ۵۵ درصد رشد کرد.

پای بال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شرکت های تابعه و خرید eBay

در اکتبر ۲۰۰۲، eBay PayPal را به قیمت تقریبی ۱.۵ میلیارد دلار به قیمت سهام ۲۳ دلار خریداری کرد. بیش از ۷۰ درصد از فروشندگان eBay پی پال را می پذیرند و از هر چهار تراکنش یک تراکنش از طریق پلتفرم انجام می شود. در عرض چند سال، اکثر شرکت های پرداخت رقیب تعطیل شدند. بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۵، پی پال به دلیل محبوبیت به دلیل نوآوری و راحتی، رشد ثابتی را تجربه کرد. در این دوره، این شرکت VeriSign، Fraud Sciences، Bill Me Later، IronPearl، Braintree و Zong را خریداری کرد، در حالی که همزمان با MasterCard و Discover Card برای ارائه پرداخت‌های راحت شریک شد. در سال ۲۰۱۷، پی پال TIO Networks و Swift Financial را خریداری کرد و یک سال بعد، iZettle، Hyperwallet و Simility را خریداری کرد. در سپتامبر ۲۰۱۹، پی پال ۷۰ درصد از سهام GoPay رانیز خریداری کرد.

مالکیت فعلی

در سپتامبر ۲۰۱۴، eBay و PayPal اعلام کردند که این دو شرکت جدا می شوند و به طور جداگانه تجارت می کنند، حرکتی که در جولای ۲۰۱۵ تکمیل شد. PayPal در حال حاضر به عنوان یک شرکت سهامی عام فعالیت می کند و سهام آن در NASDAQ خرید و فروش می شود. دفتر مرکزی شرکت در سن خوزه، کالیفرنیا واقع شده است، در حالی که مرکز عملیات آن در اوماها، نبراسکا است. مقر اروپایی آن در لوکزامبورگ و مقر بین المللی آن در سنگاپور قرار دارد. پی پال در سال ۲۰۱۴ یک مرکز عملیات جهانی جدید در کوالالامپور افتتاح کرد. در سال ۲۰۱۸، این شرکت ۱۵.۴۵۱ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد و سود خالص ۲.۰۵۷ میلیارد دلار را اعلام کرد. تا اوت ۲۰۱۹، پی پال ۲۸۶ میلیون کاربر فعال داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *