“آژنگ نیوز”:تاریخِ نوشتن ونگارشِ متن،ازدوران باستان در یونان ،از مراحل متعددی عبور کرد .در مقطعی از ماقبل تاریخ، مردم شروع به قصه‌گویی برای یکدیگر کردند. بعدها، داستان ها به شکل هایی ساخته شدند که دیگران می توانستند تکرار کنند. به راحتی می توان داستان سرایی را به عنوان خاستگاه برخی از اشکال ادبیات، به ویژه تصنیف ها، رمان ها و نمایشنامه های باردیک در یونان تصور کرد. حتی فلسفه در این کشورتلاشی است برای توضیح یک داستان یا حقیقت درباره جهان. در اینجا نگاهی اجمالی به چگونگی تکامل ژانرهای ادبیات یونانی و لاتین و بسیاری از مشارکت کنندگان اصلی در این ژانرها – حداقل آنهایی که آثارشان باقی مانده است،خواهیم داشت.

فلسفه

متفکران باستان ،نکته هایی درباره آنچه در طبیعت مشاهده می کردند می نوشتند. آیا این آنها را دانشمند کرد؟پاسخ بله است، اما عموماً از آنها به عنوان فیلسوفان پیش از اوج گیری تمدن  یاد می شود.

زیرابسیاری از جنبه‌های فرهنگ در این زمان و در دوران یونان باستان ، هنوز شکل مشخصی نداشتند.

نمایشنامه

منشأ نمایشنامه در افسانه ها بنیاد گرفته است، اما بر اساس اطلاعات بدست آمده ، به نظر می رسد درام به عنوان بخشی از عبادت مذهبی به وجود آمده است. امروز نمایشنامه ها را به دو دسته کمدی و تراژدی تقسیم می کنیم.

نوشتن یونان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تراژدی

به نظر می رسد که کلمه تراژدی از کلمات “آواز” یا “قصیده” آمده باشد.

گروه کر اولین عنصر در تراژدی یونانی گروه کر بود که در جشنواره های مذهبی شعری را که نمایشنامه نویس خلق می کرد رقصیده و می خواندند.

بازیگران برجسته بعداً با تراژدی‌های بزرگ  در جامعه شهرت پیدا کردند.

کمدی

به نظر می رسد کمدی از به نظر می رسد  با ریشه شناسی لغات این کلمه از عبارت کوموس (مرتبط با خوشگذرانی)و به علاوه کلمه “آهنگ” آمده باشد.

شعر حماسی

مردی که به خلق حماسه‌هایی که ما با عنوان ایلیاد و ادیسه می‌شناسیم، (که از او به عنوان هومر یاد می‌کنیم) به شعر حماسی اعتبار بخشیده است.او شخصی که اجراهای بداهه خود را با ساز موسیقی همراهی می‌کرد

اپیگرام ها

اپیگرام ها برای مطالبی (مرثیه هایی)بودند که برای افراد در مراسم  تشییع جنازه ساخته شد. میمنرموس سمیرنایی، یکی ازمعروف‌ ترین اپیگرام نویسان بود.

تاریخ

ودر نهایت  بخش بنیادین نوشتن؛ تاریخ نویسی است، که هرودوت آن را توسعه داد، در حقیقت تاریخ یک نوع  نثر در مورد هر چیزی بود که هرودوت در ذهن کاوشگر خود را به آن می‌اندیشید.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *