آژنگ نیوز: واتساپ یک سرویس شبکه اجتماعی است که نام خود را از عبارت رایج انگلیسی “What’s Up” گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط یان کوم و برایان اکتون که قبلا در یاهو کار می کردند، تاسیس شد. در سال ۲۰۱۴، فیس بوک واتساپ را به ارزش ۱۹.۳ میلیارد دلار خریداری کرد. با این حال، این دو شرکت هنوز به طور جداگانه فعالیت می کنند و تمرکز واتس اپ بر ارائه تسهیلات در ارائه خدمات پیام رسانی به عنوان ابزاری برای شبکه های اجتماعی است.

بیوگرافی مختصری از بنیانگذاران واتساپ

یان کوم در فوریه ۱۹۷۶ در اوکراین به دنیا آمد. او در سال ۱۹۹۲ با خانواده اش به ایالات متحده نقل مکان کرد. کوم،  در حال حاضر یک شهروند آمریکایی است که در آترتون، کالیفرنیا زندگی می کند. او در سن ۱۸ سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند شد. آقای کوم در دانشگاه ایالتی سن خوزه تحصیل کرد اما بدون تکمیل دوره تحصیلی خود را رها کرد. او برایان اکتون را در ارنست اند یانگ در حالی که به عنوان تستر امنیتی کار می کرد ملاقات کرد. او بعداً به عنوان مهندس زیرساخت به یاهو پیوست اما پس از ۹ سال کار در آنجا ترک کرد. جان کوم ایده یک اپلیکیشن پیام رسان به نام واتساپ را مطرح کرد که جایگزین سیستم پیام رسانی معمولی خواهد شد. او برایان اکتون را که در آن زمان بیکار بود دعوت کرد تا به عنوان یکی از بنیانگذاران به شرکت بپیوندد. اگرچه واتس اپ در ابتدا محبوبیت نداشت، اما بعداً محبوبیت پیدا کرد و یکی از پرکاربرد ترین برنامه های پیام رسانی در جهان امروز است. جان کوم در سال ۲۰۱۴ با دارایی خالص حدود۷.۵ میلیارد دلار در رتبه ۶۲ از ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی قرار گرفت. او در کمک های خیریه به بنیادهایی مانند بنیاد FreeBSD و بنیاد جامعه دره سیلیکون شرکت می کند که در سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۱ و ۵۵۶ میلیون دلار به  آنها اهدا کرد. .

واتس آپ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از تاسیس تا پیشرفت

برایان اکتون در فوریه ۱۹۷۲ در میشیگان آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه استنفورد تحصیل کرد و در آنجا در رشته علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. اکتون قبل از تأسیس واتساپ، در چندین سازمان از جمله Rockwell International، Yahoo، Adobe Systems و Apple کار می کرد. زمینه های تخصصی او کارآفرینی اینترنتی و مهندسی کامپیوتر است. در یاهو ، اکتون با جان کوم که با آنها شرکت واتس اپ را تأسیس کردند، همکاری کرد. اکتون ۲۵۰هزار دلار به عنوان سرمایه اولیه شرکت واتس اپ برای پیوستن به شرکت به عنوان یکی از بنیانگذاران ارائه کرد. قبل از پیوستن به واتس اپ، درخواست اکتون برای کار با توییتر و فیس بوک رد شد. کوم و اکتون شرکت واتس اپ را به قیمت ۱۹.۳ میلیارد دلار به صورت نقد و سهام به فیس بوک فروختند. در سال ۲۰۱۷، اکتون واتس اپ را ترک کرد تا بنیاد سیگنال را راه اندازی کند. همسر اکتون تگان اکتون است. همراه با تگان، اکتون ها همچنین در جنبشی به نام Sunlight Giving شرکت می کنند که از خانواده های کم درآمد دارای کودکان ۰ تا ۵ ساله با تامین نیازهای اولیه آنها حمایت می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *