آژنگ نیوز: احتمالاً غالب افراد نام واقعی بسیاری از شخصیت های تاریخی را نمی دانند.در این گزارش تاریخی به معرفی نام افراد مشهور اشاره خواهیم داشت.

ژوزف استالین

ایوسب بساریونیس دزه جوگاشویلی تبدیل به یک انقلابی بود که بعدا نفر اول شوروی و در نهایت تبدیل به دیکتاتوری که بیشتر به نام جوزف استالین شناخته می شود.

استالین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او اولین بار پس از انتشار یکی از معروف‌ترین آثارش، مارکسیسم و ​​مسئله ملی، که قبلاً با نام‌های دیگری مانند سوسلو و کوبا منتشر شده بود، استفاده از این نام را که از کلمه روسی فولاد الهام گرفته شده بود و به معنای استحکام بود، شروع کرد.

جرالد فورد

یکی دیگر از سیاستمداران که نام تولد او به دلیل ازدواج مجدد عوض شد، لزلی لینچ کینگ، جونیور، A.K.A است. جرالد فورد. همانطور که داستان پیش می رود، آقای کینگ مردی خشن بود که تنها چند روز پس از تولد پسر شیرخوارش، چاقو را روی همسر و پسرش کشید، بنابراین خانم کینگ بلافاصله درخواست طلاق داد و به دنبال زندگی بهتررفت.

فورد 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چند سال بعد، او با مردی به نام جرالد رودولف فورد آشنا شد و وقتی با هم ازدواج کردند، تصمیم گرفت نام لسلی جوان را به نام همسر جدیدش تغییر دهد.

جان وین

احتمالاً گیج‌کننده‌ترین نام در حال تکامل نام جان وین ستاره سینمای نقره‌ای است. او در سال ۱۹۰۷ به نام ماریون رابرت موریسون به دنیا آمد، اما به گفته وین، والدینش تصمیم گرفتند نام رابرت را آنقدر دوست داشته باشند که آن را به پسر بعدی خود بگذارند و نام او را به ماریون میچل موریسون تغییر دادند، اگرچه برخی گزارش ها می گویند که نام  اودر واقع مایکل بوده است.

وین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین هیچ سابقه ای از تغییر نام رسمی او پیدا نشده است، اما در هر صورت، نام ماریون موریسون برای مردم هالیوود مانند یک ستاره وسترن به نظر نمی رسید. در ابتدا، وین قطعات کوچکی را با نام کوچک دوک، که همان نام سگ محبوبش بود، اجرا می‌کرد، اما پس از شهرت و حضور در فیلمهای وسترنی مهم، رائول والش کارگردان، او را به نام آنتونی وین ژنرال جنگ انقلابی، جان وین نامید.او در فیلم  والش خوب ظاهر شد و از اینجا به بعد نامش در تاریخ سینما به نام جان وین تثبیت شد.

نویسنده:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *