“آژنگ نیوز”: کشورهایی که تعداد زنان از مردان بسیار بیشتر است، در همه نقاط جهان پراکنده است که در اینجا به ۱۰ کشور اشاره می شود.

حدود ۱۱۳ کشور در جهان وجود دارد که تعداد زنان از مردان بیشتر است. در برخی موارد، تفاوت تنها چند صد نفر است، اما در برخی دیگر، هزاران یا حتی ده ها هزار زن بیشتر از مردان هستند.چرا تعداد زنان در این کشورها بسیار بیشتر از مردان است؟ و این چه معنایی برای آینده آن کشورها دارد؟

نپال درصد جمعیت زنان ۵۴.۱۹٪

نپال یک جامعه عمدتا مردسالار در جنوب آسیا با جمعیتی حدود ۲۹ میلیون نفر است. از این تعداد تقریباً ۵۴.۱۹ درصد زن هستند. این بدان معناست که نپال یکی از بالاترین نسبت زنان به مردان را در جهان دارد.

نپال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دلایل متعددی برای این اختلاف وجود دارد. یکی این که به طور متوسط، امید به زندگی زنان بیشتر از مردان است. در نپال، امید به زندگی یک زن ۷۳ سال است، در حالی که امید به زندگی یک مرد تنها ۷۰ سال است. این تفاوت ناشی از عوامل مختلفی از جمله تفاوت های بیولوژیکی و هنجارهای فرهنگی در مورد سلامت و تغذیه است.

یکی دیگر از دلایل افزایش تعداد زنان در نپال مهاجرت به خارج از کشور است. به دلیل فرصت های اقتصادی و بی ثباتی سیاسی، بسیاری از مردان نپالی در جستجوی زندگی بهتر کشور را ترک کرده اند. این امر منجر به “فرار مغزها” شده است و تعداد زیادی از مردان بسیار ماهر نپال را ترک می کنند.

در نهایت، یکی از دلایل افزایش تعداد زنان نسبت به مردان، امید به زندگی بالاتر در هنگام تولد در زنان است.

لتونی درصد جمعیت زنان ۵۳.۱۲٪

لتونی کشوری است که تعداد زنان در آن بسیار بیشتر از مردان است. به طور دقیق تر، ۵۳.۱۲ درصد از جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

لتونی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این به دلیل نرخ بالای مرگ و میر زودهنگام مردان است که ناشی از تعدادی از عوامل از جمله افزایش تصادفات و خودکشی و شیوع بیشتر رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن و الکل است.این بدان معناست که زنان لتونی اغلب خود را در موقعیتی می یابند که نان آور خانواده خود باشند.

لیتوانی درصد جمعیت زنان ۵۳.۷۱٪

لیتوانی کشوری است که تعداد زنان در آن بسیار بیشتر از مردان است.بر اساس آمارهای اخیر، جمعیت زنان ۵۳.۷۱ درصد است. این بدان معناست که مردان ۴۶.۲۹ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

لیتوانی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دلیل این امر آن است که زنان بیشتر از مردان عمر می کنند. در لیتوانی، امید به زندگی برای زنان ۸۱ سال است، در حالی که برای مردان تنها ۷۰ سال است.

اوکراین درصد جمعیت زنان ۵۳.۶۷٪

اوکراین کشوری است که در شرق اروپا واقع شده وبه خاطر مناظر زیبا و معماری خود شناخته شده است. این کشور همچنین کشوری است که تعداد زنان در آن بسیار بیشتر از مردان است.

اوکراین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این به این دلیل است که مردان زیادی در طول جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. درصد زنان در اوکراین ۵۳.۶۷ درصد است.

روسیه درصد جمعیت زنان ۵۳.۶۵٪

در روسیه، تعداد زنان با اختلاف زیادی از مردان بیشتر است. به ترتیب ۵۳.۶۵ درصد تا ۴۶.۳۵ درصد. این به دلیل عوامل مختلفی از جمله انتخاب سبک زندگی و جنگ جهانی دوم است.

روسیه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اتحاد جماهیر شوروی یکی از بی رحم ترین رژیم های تاریخ بود. میلیون ها نفر کشته یا به اردوگاه های کار فرستاده شدند. این امر تأثیر عمیقی بر جمعیت شناسی کشور داشت. مردها بیشتر در جنگ کشته می شدند یا به زندان می رفتند، بنابراین نسبت زنان به مردان بیشتر شد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از روس ها سبک زندگی غربی را اتخاذ کردند. این شامل ساعات طولانی کار و نوشیدن زیاد می شد. این عادات بر مردان روسی تأثیر گذاشت که طول عمر کمتری نسبت به همتایان زن خود دارند.

وضعیت روسیه منحصر به فرد نیست. در بسیاری از کشورهای جهان، تعداد زنان از مردان بیشتر است. این اغلب به دلیل عواملی مانند جنگ، بیماری و انتخاب سبک زندگی است. در روسیه، این عوامل با هم ترکیب شده اند و وضعیتی را ایجاد کرده اند که تعداد زنان بسیار بیشتر از مردان است.

بلاروس درصد جمعیت زنان ۵۳.۴۴٪

در بلاروس تعداد زنان به دلیل اعتیاد به الکل، چاقی و استعمال دخانیات از مردان (۵۳.۴۴ درصد تا ۴۶.۵۶ درصد) بیشتر است. این کشور یکی از بالاترین میزان مصرف الکل در جهان را دارد و مردان بلاروس بیشتر از مردان در هر کشور دیگری مشروبات الکلی زیاد مصرف می کنند. علاوه بر این، چاقی با مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. در نهایت، بسیاری از مردان بلاروسی سیگار می کشند، که خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را بیشتر می کند.

بلاروس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در نتیجه این عوامل، بلاروس یکی از پایین ترین نرخ امید به زندگی در جهان را برای مردان دارد. میانگین امید به زندگی برای یک مرد بلاروس کمی بیش از ۷۰ سال است، در حالی که برای یک زن تقریباً ۷۹ سال است.

السالوادور درصد جمعیت زنان ۵۳.۱۹٪

السالوادور کشوری در آمریکای مرکزی با 6.5 میلیون نفر جمعیت است. جمعیت زنان حدود ۴۰۰هزار نفر از مردان بیشتر است. این نسبت به دلیل تعداد زیاد مردانی است که در جستجوی کار به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.

ال سالوادوز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اکثر مردان باقی مانده یا مسن یا بسیار جوان هستند.

ارمنستان درصد جمعیت زنان ۵۲.۹۷%

ارمنستان مکانی منحصر به فرد است که تعداد زنان از مردان بیشتر است. دلایل این امر بسیار زیاد است، اما بیشترین موارد ذکر شده مهاجرت مردان و تأثیرات نسل کشی ارامنه است.

ارمنستان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ارمنستان سابقه طولانی مهاجرت به ویژه در دوره شوروی دارد. این امر منجر به عدم تعادل جنسیتی در کشور شده است.

در نتیجه نسل کشی، تعداد ارامنه ساکن ارمنستان به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این امر همراه با مهاجرت ارامنه به کشورهای دیگر منجر به عدم تعادل جنسیتی قابل توجه در ارمنستان شده است.

پرتغال درصد جمعیت زنان ۵۲.۶۹

در سرزمین فادو و پاستل د ناتا، میبینیم که تعداد زنان از مردان بیشتر است. بر اساس آخرین آمار سرشماری، جمعیت ۵۲.۶۹درصد از زنان و ۴۷.۳۱ درصد از مردان ساکن پرتغال را تشکیل می دهد.

پرتغال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بنابراین، دلیل این عدم تعادل چیست؟ ممکن است بسیاری از مردان پرتغالی در طول بحران اقتصادی پرتغال کشور را برای یافتن کار در جای دیگری ترک کرده باشند.متأسفانه بسیاری از آنها هرگز بازنگشتند. یا ممکن است به دلیل امید به زندگی کمتر مردان یعنی ۷۸ سال در مقایسه با امید به زندگی زنان ۸۴ باشد.

استونی درصد جمعیت زنان ۵۲.۶۲٪

استونی کشوری با تاریخ طولانی و پیچیده است. در طول نیمه اول قرن بیستم، استونی در میان دو قدرت بزرگ جهانی گرفتار شده بود: اتحاد جماهیر شوروی و آلمان نازی. در نتیجه بسیاری از مردان استونیایی به خدمت سربازی فراخوانده شدند و در جنگ های مختلف جان خود را از دست دادند.

استونی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این امر باعث عدم تعادل قابل توجهی در جمعیت کشور شد و تعداد زنان بیشتر از مردان بود. این عدم تعادل امروزه نیز مشهود است، زیرا استونی یکی از بالاترین نسبت زنان به مردان را در جهان دارد. به گفته کارشناسان، جمعیت ۵۲.۶۲ درصد زنان به ۴۷.۳۸درصد مردان تقسیم شده است.

گزارش از:محبوبه غلامی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *