آژنگ نیوز: جزیره مقدس در ژاپن یک پیشینه تاریخی طولانی دارد. بین قرن‌های چهارم و نهم، ملوانان مراسمی را در جزیره مقدس در ژاپن انجام می‌دادند تا برای سفری امن دعا کنند. هیچ کس نمی داند که چرا زنان اجازه ورود به اوکینوشیما را ندارند، اما محققان می دانند که این قانون به دوران باستان بازمی گردد. یک نظریه می‌گوید سفر از سرزمین اصلی برای زنان باردار بسیار خطرناک است، در حالی که نظریه دیگر توضیح می‌دهد که زائران زن به دلیل قاعدگی «نجس» در نظر گرفته می‌شدند.

جزیره مقدس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازدیدکنندگان مرد مجموعه ای سخت از دستورالعمل ها را دنبال می کنند: پس از رسیدن به جزیره، باید لباس های خود را در بیاورند و مراسم پاکسازی را انجام دهند. آنها همچنین اجازه ندارند هیچ وسیله ای – بزرگ یا کوچک – را از جزیره به خانه ببرند یا پس از بازگشت به خانه درباره سفر خود صحبت کنند.

این مجموعه دستورالعمل‌ها دقیقاً برای گردشگری مفید نیستند، زیرا اگر اوکینوشیما در فهرست میراث جهانی ثبت شود، مطمئناً رشد خواهد کرد. مقامات مذهبی می گویند که با هر مشکلی که پیش بیاید برخورد خواهند کرد، اما هیچ استثنایی برای بازدیدکنندگان زن قائل نمی شوند. با این حال، ما جزیره ای مادرسالار به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو در سواحل استونی را می شناسیم که با آغوش باز از آنها استقبال می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *