“آژنگ نیوز”:کورن فلکس در واقع به عنوان یک وعده غذایی صبحگاهی اختراع شد که موجب یک زندگی سالم نیز میشده است. ذرت فلکس یا کورن فلکس یک غلات صبحانه است که از برشته کردن تکه های ذرت (ذرت) تهیه می شود.

جان هاروی کلوگ که در سال ۱۸۵۲ متولد شد. او کورن فلکس را در سال ۱۸۷۸میلادی اختراع کرد به این امید که غذای ساده موجب شکل گیری زندگی سالم برای مردم شود. آقای کلوگ، مردی که کورن فلکس را ایجاد کرد، در اواخر قرن نوزدهم غلات را تولید کرد و آن را به عنوان یک “غذای صبحگاهی سالم و مناسب برای سلامتی” به بازار عرضه کرد.

کورن2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جان هاروی کلوگ،فردی منحصر به فرد بود. گفته می‌شود که او اغلب کت و شلوار سفید می‌پوشید و با کوله پشتی بر دوش به شهر می‌رفت، زیرا انبوهی از مردم را تشویق می‌کرد تا «راه سالم» زندگی‌اش را دنبال کنند. او یک تاجر بسیار موفق و مدیر تیمارستان بتل کریک، یک استراحتگاه بهداشتی مشهور جهانی در میشیگان بود که در سال ۱۸۶۶ بر اساس اصول بهداشتی کلیسای آدونتیست روز هفتم شروع به کار کرد.

کورن 4 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به نوعی، کلوگ محصول زمان خود بود. در دهه ۱۸۵۰، افراد ثروتمند در بریتانیا و ایالات متحده با خوردن “همه چیز” برای صبحانه به دنبال افراط و تفریط بودند. این نوع خوراک می توانست شامل گوشت بریان شده، شیرینی، نان، آب سرد و استیک باشد. در آن زمان، غلات صبحانه به جز جو گرم وجود نداشت. کلوگ این زیاده‌روی‌ها را چیزی می‌دانست که منجر به بیماری می‌شود. او خود را یک گیاه خوار توصیف کرد و نه تنها از گوشت، بلکه قهوه، چای، ادویه جات ترشی جات پرهیز کرد – به طور کلی هر چیزی که ممکن است برای سلامتی مضر باشد. غذای ساده، از نظر او، چیزی است که بدن افراد برای سالم بودن، و برای از بین بردن بیماری های ناخواسته به آن نیاز دارند.

کورن1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به این ترتیب می توان گفت که کلوگ کورن فلکس را به عنوان راهی برای اصلاح عادات غذایی صبحگاهی آمریکایی ها اختراع کرد که امیدوار بود به سبک زندگی پاکیزه تری منجر شود.

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *