آژنگ نیوز: برگزاری بزرگترین نمایشگاه ونسان ون گوگ در آمریکا.در ایالات متحده نمایشگاه بزرگی از آثار این هنرمند در پاییز امسال در دیترویت افتتاح شد.

در سال ۱۹۲۲ میلادی، مؤسسه هنرهای دیترویت اولین موزه عمومی در ایالات متحده شد که تابلویی از ونسان ون گوگ را خریداری کرد: سلف پرتره ۱۸۸۷ که هزینه آن ۴۲۰۰ دلار برای موزه به ازای هر مارتین بیلی روزنامه هنری بود.

ون گوک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در پاییز امسال، نمایشگاه جدیدی در این موزه با عنوان “ون گوگ در آمریکا” صدمین سالگرد دستیابی تاریخی را رقم خواهد زد. این بزرگترین نمایشگاه ایالات متحده از آثار این هنرمند در بیش از ۲۰ سال گذشته خواهد بود.

ون گوگ که در سال ۱۸۵۳ متولد شد، به عنوان یکی از مشهورترین نقاشان پست امپرسیونیست شناخته می شود که به دلیل توانایی خود در بیان احساسات از طریق بکار گیری قلم موی جسورانه و دراماتیک شهرت دارد. اما شهرت او بیشتر پس از مرگش در سال ۱۸۹۰ به دست آمد. او در زمانی که زنده بود ،تنها یک تابلو فروخت.

طبق بیانیه موزه، نمایشگاه دیترویت حدود ۷۰ نقاشی، طراحی و چاپ اصلی ون گوگ را از سراسر جهان، از جمله شب پرستاره مشهور بر فراز رون، به صورت امانت از موزه اورسی پاریس به نمایش خواهد گذاشت. این اثر که در سال ۱۸۸۸ در حالی که ون گوگ در آرل فرانسه زندگی می کرد، نقاشی شده است، آسمان نورانی را به تصویر می کشد که بر روی رودخانه رون منعکس شده است و آخرین بار در سال ۲۰۱۱ در ایالات متحده به نمایش درآمد.

ون گوگ3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یکی دیگر از نکات برجسته ای نمایشگاه، صندلی ون گوگ است – که در سال ۱۸۸۸ نقاشی شد – که بخشی از اولین نمایش این هنرمند در ایالات متحده در سال ۱۹۲۰ بود. پس از اینکه این نقاشی در نیویورک به فروش نرسید، گالری ملی لندن آن را در سال ۱۹۲۴ به قیمت ۲۷۰۰ دلار خریداری کرد.

این نمایش منحصر به فرد اولین نمایشگاهی خواهد بود که به معرفی ون گوگ و متعاقب آن افزایش شهرت او در آمریکا اختصاص دارد. اولین حضور این هنرمند در ایالات متحده در سال ۱۹۱۳ انجام شد و در دهه های بعدی آثار او در بیش از 50 نمایش ظاهر شد. با این حال، موزه در بیانیه خود می نویسد: “در سال ۱۹۳۵ بود که ون گوگ موضوع نمایشگاه انفرادی موزه در ایالات متحده بود.”

ون گوگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حقیقت این نمایشگاه رویدادهای کلیدی را که شهرت این هنرمند را در آمریکا شکل داده است، مورد توجه قرار خواهد داد. یکی از آنها انتشار هوس برای زندگی در سال ۱۹۳۴ بود، رمانی بیوگرافی ایروینگ استون درباره داستان ون گوگ.از این رمان یک اقتباس سینمایی در سال ۱۹۵۶ ساخته شد.

رندیاه کامیل گرین از دیترویت مترو تایمز نوشته: «برخلاف سایر سازمان‌هایی که به دنبال سود بردن از آثار ون گوگ با تبدیل هنر او به یک پس‌زمینه سلفی هستند، نمایشگاه [موسسه هنر دیترویت] یک معامله واقعی است.» اوایل امسال

ون گوگ1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این نمایشگاه همچنین شامل آثار هنری پل سزان و پل گوگن، هر دو پست امپرسیونیست، و همچنین هنرمندان قرن بیستم رائول دوفی، هانری ماتیس، ژرژ ریبمون-دزاین و جوزف استلا خواهد بود.

نمایشگاه«ون گوگ در آمریکا» از ۲ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۲۲ژانویه ۲۰۲۳ در مؤسسه هنر دیترویت نمایش داده می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *